Vstup Amazonu do zdravotnictví znamená problém pro stávající řetězce. Zaujme totiž i starší zákazníky

Amazon se chystá zaútočit na důležitý a z pohledu peněz i velmi objemný trh zdravotnictví. Chce prodávat léky a další potřeby. V několik státech už dostal licenci a okamžitě se to projevilo propady akcií stávajících velkých značek a řetězců v oboru.

Je jasné, že Amazon bude stejně jako posledních dvacet let držet extrémně nízké, v některých případech až záporné marže. To bude velký problém pro současné hráče, kteří jsou nastaveni jinak.

Amazon v posledních letech nabírá zákazníky v rámci služby Prime. S ní za pravidelný poplatek získají nadstandardní služby, dopravu zdarma a mnoho dalších výhod. Amazon díky vstupu do zdravotnického segmentu získá více uživatelů s věkem nad 55 let, kterých dle analytiků z Morgan Stanley zatím nemá tolik.

Aby nakupování bylo pohodlné i pro starší, spekuluje se o tom, že by Amazon mohl zařídit vlastní výdejové „lékárny“ v obchodech řetězce Whole Foods, který v červnu koupil za 13,7 miliardy dolarů. V USA a v dalších zemích má tento řetězec celkem 431 poboček.

Dle odhadů analytiků by vybudování lékáren jen v těchto supermarketech mělo znamenat navíc obrat přes dvě miliardy dolarů. Pokud k tomu přidáme možnost rychlého doručování do dvou hodin zdarma pro členy Amazon Prime, bude toto číslo ještě o dost vyšší.

Jaká ale bude strategie Amazonu v tomto segmentu, na to si budeme muset ještě počkat. Jedná se o složitý trh, kde lze sice hodně inovovat, je ale vázaný na řadu legislativních omezení.

Amazon testuje i samoobslužné obchody Go, které využívají rozpoznávání tváře a produktů v reálném čase v průběhu nákupu:

Diskuze (2) Další článek: To je ale nesmysl. KFC prodává anti-internetový stan za 10 tisíc dolarů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,