Vive VR je dle prvních ohlasů lepší než Oculus Rift

Oculus Rift dlouho patřily mezi nejpokročilejší brýle pro virtuální realitu, což se naposledy potvrdilo i s verzí Crescent bay. Valve s HTC představilo ale vlastní brýle Vive VR, na kterých pracují několik let a které jsou založené na trochu jiné technologii a navíc mají i dva ovladače do každé ruky. A podle prvních ohlasů a především velmi kritických pohledů redaktorů Tested, je zážitek lepší než s Oculus Rift Crescent Bay.

Vive VR používá dva displeje, pro každé oko je v této verzi k dispozici rozlišení 1 200 × 1 080 s frekvencí 90 Hz, ten největší rozdíl je ale ve způsobu snímání polohy.

Zatímco Oculus Rift používá infračervenou kameru, která snímá paprsky vyslané z infračervených vysílačů na brýlích, Vive VR jde na to opačně a navíc mnohem jednodušeji a přesněji.

VIVE.jpg
HTC/Valve Vive VR

Vive VR používá kombinace dvou laserových vysílačů, které generují síť infračervených laserů o různých frekvencích v rámci okolí. Na brýlích jsou pak snímače, které měří pouze čas, kdy laser dopadne na senzor a podle zpoždění snadno vypočítají polohu. Za výpočtem je tak jednoduchá matematika oproti komplikovanému a pomalejšímu rozpoznávání obrazu jako u Riftu. Díky tomuto systému dokáže Vive VR určit polohu neuvěřitelně přesně pod hranicí rozlišení jednoho milimetru a hlavně velmi rychle.

 2015-03-06 v 13.57.47.jpg
Detail dvou ovladačů do ruky

Podle vyjádření je zážitek s Vive VR lepší, než s Oculus Rift. Po nasazení vás virtuální realita během pár vteřin kompletně pohltí a ztratíte pojem nejen o tom, kde jste, ale díky perfektnímu snímání polohy nenastává ani žádná nevolnost. Důležitou roli hrají i zmíněné ovladače do obou rukou. Systém Vive VR může velmi snadno přidávat malé laserové snímače na různá zařízení a ze zpoždění dopadů všudypřítomných laserů vždy přesně vypočítat, kde se v prostoru nachází.

Vive VR umožňuje větší možnost pohybu, jakmile se dostanete ke zdí, ve virtuální realitě se vám postupně objeví stále silnější iluze zdi, takže víte, že se blížíte reálné překážce. Vzhledem k tomu, že má Valve za sebou Steam a velmi blízké a dobré vztahy s velkými i malými vývojáři, lze předpokládat, že bude mít z pohledu her do budoucna výrazně navrch oproti Oculusu. Jak ale uvádí vývojář přímo z Valve, v případě virtuální reality je skoro každý týden objeveno něco nového, takže jde stále o oblast, kde lze čekat rychlý vývoj. Boj o první použitelnou virtuální realitu, který propukne ke konci roku, tak vypadá opravdu zajímavě.

Diskuze (19) Další článek: Microsoft uvedl ukázkovou verzi Office 2016 pro OS X

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,