Hry | Mobility | Pokémon Go

Tvůrce Pokémon Go se rozpovídal o budoucnosti. Jednou je prý budeme chytat prostým pohledem

Šéf Nianticu John Hanke, pod jehož vedením vznikal letní mobilní hit Pokémon Go, vystoupil na konferenci GamesBeat 2016 a nechal se slyšet, jakým směrem by se měly vydat podobné hry s prvky rozšířené reality.

Hanke před lety založil mapovou společnost Keyhole, kterou později koupil Google. Její klíčový produkt zná naprosto každý, Hanke a jeho tým totiž dali komunitě Google Earth. Detailní a zdarma dostupný 3D model světa byl svého času unikátní a v mnohém předběhl dobu, Hanke se proto začal věnovat dalším podobným next-gen produktům v novém interním startupu Googlu jménem Niantic Labs, kde se zrodil předchůdce pokémonů – dnes již kultovní Ingress.

Loni se však Niantic osamostatnil a již na vlastní pěst začal ve spolupráci s Nintendem a Pokémon Company vytvářet současný trhák, který sice technologicky staví na Ingressu, aby však ke hře nahnal miliony hráčů, vypůjčil si tematiku populárních japonských příšerek.

A byl to správný výběr, pokémoni v rozšířené realitě se totiž brzy staly jedním z největších hitů mobilního zábavního světa za poslední roky.

Jenže na to slovíčko „mobilního“ pozor! Podle šéfa Nianticu, který ostatně miluje sci-fi, rozhodně není cílem koukat při hře na displej mobilu. Jeho tajným snem je přenést podobnou technologii do chytrých kontaktních čoček takovým způsobem, abychom jednoho dne mohli chytat pokémony prostým pohledem.

Vývoj chytrých kontaktních čoček skutečně pokračuje, nicméně Hankeho vize je zatím poměrně vzdálená. První experimenty s chytrými čočkami se totiž omezují spíše na zdravotnictví, kdy by mohly svého nositele informovat třeba o hladině cukru v krvi, což by pomohlo lidem bojujícím s cukrovkou. Aby však byl součástí čočky i displej nebo jakýsi plnohodnotný RGB projektor ozařující přímo sítnici? Na to zatím chybí nejen dostatečně miniaturní elektronika, ale také spolehlivý zdroj energie.

Do té doby tedy budeme chytat pokémony a obsazovat portály Ingressu výhradně s mobilem v ruce. A hráčům to ostatně nevadí. Mnozí považují Pokémon Go za jednu z nejlepších fitness aplikací na storech, protože vyhnala do ulic hráče, kteří jinak vysedávali v gauči a u počítače.

Této trend potvrzují i statistiky původního Ingressu, který má i po letech stále aktivní komunitu svých skalních hráčů. Podle Hankeho jen za loňský rok nachodili 259 milionů kilometrů. Vzhledem k mnohem vyšší popularitě Pokémon Go lze tedy předpokládat, že jeho hráči za rok našlapou i nějakou tu miliardu. Samozřejmě zůstává otázkou, kolik z těch kilometrů nachodí skuteční lidé a kolik naprogramovaní boti.

Diskuze (20) Další článek: Xbox One S: výkonnější APU, nové chlazení a vestavěný zdroj

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,