Sociálním sítím vládnou ženy, mužů je víc pouze na LinkedIn

Světu sociálních sítích podle infografiky serveru FinancesOnline.com plně vládnou ženy, které na většině hlavních sítí muže jasně přečíslují. Výjimkou je pouze profesionální síť LinkedIn, kde je o něco málo více mužů.

Lídrem mezi sociálními sítěmi je samozřejmě Facebook, který je největší sociální sítí světa. Připojeno je 76 % Američanek a 66 % Američanů. Statistika se netýká jen sociálních sítí samotných, ale všech sociálních médií, proto je Facebook následován Tumblrem, kterého používá více než polovina Američanek a 46 % Američanů. Rozdíl mezi muži a ženami je zhruba 10 procentních bodů na každé z těchto sítí.

social-media-infographic01.jpg
Doménou žen je Pinterest, který navštěvuje 3× více žen než mužů (zdroj: financesonline.com)

Největší rozdíl mezi ženami a muži a opravdovou doménou žen je pak sociální nástěnka Pinterest, který navštěvuje 33 % Američanek, ale jen 8 % Američanů. Americké ženy se zde skutečně schází a na své nástěnky připichují nejrůznější obrázky, často obrázkové recepty a návody, takže Pinterest jistě slouží části Američanek jako obdoba našeho Mimibazaru, avšak bez šílených smajlíků.

Instagram a Twitter již jsou sítě s malým rozdílem mezi muži a ženami, Instagram používá pětina Američanek a o 5 procentních bodů méně Američanů, na Twitteru je rozdíl mezi nimi pouze 1 procentní bod. Pouze na LinkedInu si muži „vydobyli“ nadvládu, navštěvuje jej 24 % mužů, ale jen 19 % žen.

social-media-infographic02.jpg
Ženy jsou na sociálních sítích více závislé než muži (zdroj: financesonline.com)

Ženy jsou dle infografiky na sociálních spojeních také více závislé než muži. Celých 30 % Američanek se k sociálním sítím připojuje několikrát denně, zatímco u Američnů toto číslo tvoří 26 %.

Markeťáci ocení, že ženy na sociálních sítích více komunikují se značkami než muži, v pravidelném kontaktu se svou oblíbenou firmou je více než polovina žen.

social-media-infographic03.jpg
Více než polovina žen je ve spojení s firemními značkami (zdroj: financesonline.com)

Ženy jsou pak aktivnější v používání sociálních sítí na mobilních telefonech a tabletech. Téměř polovina – 46 % – Američanek se k sociálním sítím připojuje pomocí chytrého telefonu, ten používá ke stejnému účelu jen 43 %. Ještě větší rozdíl je v segmentu tabletů 32 % ku 20 %.

social-media-infographic05.jpg
Ženy jsou aktivnější i v používání mobilních přístrojů (zdroj: financesonline.com)

Infografika popisuje stav populace ve spojených státech amerických, avšak lze aplikovat i u nás, počet žen na sociálních sítích převyšuje muže. Například na Facebooku je dle oficiáních dat v nástroji na cílení reklamy 2,2 milionu žen, ale jen 2 miliony mužů.

Tip: Mateřská dovolená v roce 2015

Diskuze (13) Další článek: Testlab: Jak dobře vybrat klávesnici a myš

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,