Světu sociálních sítích podle infografiky serveru FinancesOnline.com plně vládnou ženy, které na většině hlavních sítí muže jasně přečíslují. Výjimkou je pouze profesionální síť LinkedIn, kde je o něco málo více mužů.
Lídrem mezi sociálními sítěmi je samozřejmě Facebook, který je největší sociální sítí světa. Připojeno je 76 % Američanek a 66 % Američanů. Statistika se netýká jen sociálních sítí samotných, ale všech sociálních médií, proto je Facebook následován Tumblrem, kterého používá více než polovina Američanek a 46 % Američanů. Rozdíl mezi muži a ženami je zhruba 10 procentních bodů na každé z těchto sítí.
Doménou žen je Pinterest, který navštěvuje 3× více žen než mužů (zdroj: financesonline.com)
Největší rozdíl mezi ženami a muži a opravdovou doménou žen je pak sociální nástěnka Pinterest, který navštěvuje 33 % Američanek, ale jen 8 % Američanů. Americké ženy se zde skutečně schází a na své nástěnky připichují nejrůznější obrázky, často obrázkové recepty a návody, takže Pinterest jistě slouží části Američanek jako obdoba našeho Mimibazaru, avšak bez šílených smajlíků.
Instagram a Twitter již jsou sítě s malým rozdílem mezi muži a ženami, Instagram používá pětina Američanek a o 5 procentních bodů méně Američanů, na Twitteru je rozdíl mezi nimi pouze 1 procentní bod. Pouze na LinkedInu si muži „vydobyli“ nadvládu, navštěvuje jej 24 % mužů, ale jen 19 % žen.
Ženy jsou na sociálních sítích více závislé než muži (zdroj: financesonline.com)
Ženy jsou dle infografiky na sociálních spojeních také více závislé než muži. Celých 30 % Američanek se k sociálním sítím připojuje několikrát denně, zatímco u Američnů toto číslo tvoří 26 %.
Markeťáci ocení, že ženy na sociálních sítích více komunikují se značkami než muži, v pravidelném kontaktu se svou oblíbenou firmou je více než polovina žen.
Více než polovina žen je ve spojení s firemními značkami (zdroj: financesonline.com)
Ženy jsou pak aktivnější v používání sociálních sítí na mobilních telefonech a tabletech. Téměř polovina – 46 % – Američanek se k sociálním sítím připojuje pomocí chytrého telefonu, ten používá ke stejnému účelu jen 43 %. Ještě větší rozdíl je v segmentu tabletů 32 % ku 20 %.
Ženy jsou aktivnější i v používání mobilních přístrojů (zdroj: financesonline.com)
Infografika popisuje stav populace ve spojených státech amerických, avšak lze aplikovat i u nás, počet žen na sociálních sítích převyšuje muže. Například na Facebooku je dle oficiáních dat v nástroji na cílení reklamy 2,2 milionu žen, ale jen 2 miliony mužů.
Tip: Mateřská dovolená v roce 2015