Sociální sítě | Snapchat

Snapchat potřebuje přilákat osobnosti i inzerenty, poskytne proto více dat o uživatelích sítě

Ať jste slavná osobnost s miliony sledujícími, nebo obyčejný člověk s pár kamarády, informace o svých příspěvcích jste doteď na Snapchatu měli stejné. V podstatě jste mohli jen zjistit, kolik lidí příspěvky vidělo. To se teď změní – služba lidem s největším počtem sledujících poskytne více dat.

Informoval o tom web Recode. Snapchat podle něj novinku chystá pro desítky tisíc uživatelů, kteří patří mezi ty nejpopulárnější. Mezi nimi mohou být jak slavné osobnosti, tak influenceři ze sociálních sítí. Tito uživatelé vedle toho, že zjistí kolik lidí příspěvky vidělo, dostanou nově informace o demografických charakteristikách jako je jejich věk, pohlaví, bydliště nebo preferovaná témata.

Není ale asi překvapivé, že Snapchat věc nezavádí z dobroty duše. Cílem je přilákat více reklam. Jakmile totiž budou nejoblíbenější lidé přesně vědět, jaké mají publikům, mohou lépe vyjednávat reklamní zakázky. Nedělá to sice ze Snapchatu extra skvělou aplikaci, ale může to být důvod, jak některé influencery déle udržet od přechodu na Instagram.

Snapchat by tím také z dlouhodobého hlediska mohl získat i pár nových uživatelů, což je věc, se kterou služba bojuje. Bez populárních tvůrců bude totiž jen umírat a mladí lidé si tam cestu jen tak nenajdou. Také firmy mohou jásat, že konečně začnou disponovat větším množství informací o tom, kdo vlastně navštěvuje Snapchat.

Vedle demografických údajů se tvůrci dozví kolika minutami lidé strávili sledování příspěvků za týden, měsíc a rok, průměrný čas strávený sledováním a dosah mezi sledujícími.

Snapchatu se poslední rok moc nedařilo. Jakto?

Diskuze (4) Další článek: Proč nás tak bolí, když se řízneme do bříška prstu o papír?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,