Seznam.cz loni vydělal rekordních 3,4 miliard korun. Za co asi bude letos utrácet?

Seznam.cz se pochlubil výsledky hospodaření v loňském roce. České internetové jedničce se opět dařilo. Obrat společnosti překonal rekordní hranici 3,413 miliard korun a zisk před zdaněním 1,25 miliard korun.

930691886

Nejvíce se podle zápisku na blogu společnosti na růstu tržeb podílely příjmy z reklamního systému Sklik ve vyhledávači, který tvoří více než 40 % všech reklamních tržeb společnosti. Třetinový podíl pak má display reklama, kam patří jak bannery na webech Seznamu (Novinky.cz, Super.cz aj.), tak videoreklama na Streamuu. Zbývajících 20 % příjmů tvoří inzerce v oborových katalozích počínaje Firmy.cz a konče Zboží.cz.

„Naší obrovskou výhodou je, že peníze, které vyděláme, můžeme opět použít na rozvoj a inovace ve firmě,“ poznamenal na blogu generální ředitel Seznamu Pavel Zima. To se promítá jak do rozšiřování řad programátorů, tak do investic a aktuálně třeba i budování vlastní redakce.

Firma se velmi aktivně angažuje ve svých mapových službách, které dnes patří k její technologické špičce. Seznam v minulosti pohltil Smartmaps, vytvořil vlastní kartografický tým a nakonec vstoupil i do brněnského TopGisu, který pro Mapy.cz pořizuje panoramatické snímky a letecké mapy. Aktuálně pak firma pracuje třeba na podpoře navigace.

Diskuze (2) Další článek: Opravník obecně oblíbených omylů v práci s licencemi – 2. díl

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,