Samsung | Virtuální realita

Samsung ukázal pořádný displej pro virtuální realitu. Rozlišení se blíží k 1 000 PPI

Jedním z největších technologických zádrhelů aktuální generace virtuální reality je rozlišení displejů. Jak HTC Vive, tak Oculus Rift používají 1 080 × 1 200 pro každé oko, což je zkrátka málo – v obrazu snadno rozpoznáte jednotlivé subpixely. To chce nyní změnit Samsung, který na Display Week 2017 ukázal displej s hustotou pixelů 858 PPI. To je téměř dvojnásobek toho, co u Riftu či Vive a pro dostatečně kvalitní obraz to bude stačit.

Se zvětšením rozlišení se však značně zvýší nároky na použitý hardware a pokud by aktuálně někdo vyrobil brýle s těmito displeji, našli bychom v minimálních požadavcích GTX 1080 Ti či Titan Xp. A ani to by nemuselo v některých hrách zaručit plynulý běh.

Samsung pro prezentovaný displej samozřejmě využil svoji technologii AMOLED, který nabízí především vyšší kontrast. Vysoký jas není pro VR třeba a prezentovaný vzorek si tak vystačí s 100 cd/m2. Zároveň ale splňuje další důležitý parametr v dodatečně rychlé obnovovací frekvenci – tady je to 90 Hz.

Ačkoliv jde pouze o technologické demo, jsme si jisti, že další generace virtuální reality bude muset být postavena právě na displejích, jejichž rozlišení se bude pohybovat kolem hodnoty 1 000 PPI.

Diskuze (7) Další článek: Apple prý už začal vyrábět vlastní chytrý reproduktor, k představení by mohlo dojít už za pár dní na konferenci WWDC

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,