Proč už dávno nejezdíme v robotickém taxi? Vždyť technologie prakticky existuje

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 30

Názory k článku

avatar
17. 07. 2017 09:51

Už aby to bylo. Lidi neumí řídit, jsou agresivní a člověk si dnes řízení užije už jenom v noci, když na silnicích nikdo není. To už radši opravdu autonomní auto, zadat adresu a otevřít noviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2017 07:31

autonomni stroje roboti nebo auta musi vychazet z biologickych vzoru jinak to nebude fungovat, bojim se třeba co udělají čidla v autě když na nich bude bahno , nebo když bude hustě prštět snežit..u očí jsou důležité oční víčka které pravidelně čistí povrch, protože i drobna nečistota na oku udělá hrůzu ve viditelnosti a stejně tak je to u senzorů u aut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2017 01:59

Kde to jsem?
V taxiku U Pepika...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 20:46

Je to o statistice. Pokud bude nehodovost autonomních vozů natolik nízká a pojišťovny nabídnou zaplatitelné pojištění, nevidím problém.
V podstatě by to mohlo být součástí povinného ručení. Veškerou zodpovědnost by nesla pojišťovna. Cena pojišťení by mohla být dokonce nižší než u současného povinného ručení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 17:01

Google auta jezdí v režimu 4, jsou nejdále. V roce 2015 musel řidič zasáhnout 0,8 x za 1000 mil. V roce 2016 už jen 0,2. Tj jednou za 8000 km.
Letos Google spouští Early Rider program, což je robotické taxi, které bude vozit skutečné pasažéry. Zatím je pro jistotu ve voze je i řidič.
Co se týče legislativy - některé státy se budou předhánět v tom, aby tam mohli autonomní vozidla jezdit. Třeba Nevada. Jinde bude zavedení pomalejší, ale vzhledem k tomu, kolik do autonomního řízení automobilky vráží, se autonomní řízení prostě prosadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2017 16:49

k titulku: proč? no přece protože proto..
k odrážkám v úvodu:
-technologie nepředběhla dobu, je to stavěno na současné
-vozy přece mozky nemají
-protože jí připravujou jen tehdy, když to má smysl(ve státech, kde nějaké autonomy jezdí ve větší míře)
no..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2017 15:40

Přiznám se, že video jsem nedokoukal, protože komunikační kanál typu "vlog" nesnáším a odmítám ho. Ale tvrzení z nadpisu je nesmysl, autonomní řízení by se muselo dostat na takovou úroveň, aby byla /téměř/ zcela eliminována možnost selhání, špatného rozpoznání prostředí, špatné reakce na nenadálou situaci a tak dále. Těžko budou automobilky zákazníkům vysvětlovat, že se je jejich vůz pokusil zabít, protože do radaru narazila moucha, a že v příštím updatu to bude určitě opraveno...A to potrvá. Miliony kilometrů nenajíždí prototypy vývojářů jen tak pro srandu králíkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 12:27

Čížek jakožto stálý zákazník čínských eshopů s elektronikou a telefonem za 3000,- nám v úvodu řekl, že s Audi A8 většina z nás nikdy nepojede. To je taky dobrý vtip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2017 11:59

Myslim že se vubec rozhodovat nemusí, prostě vybere menší pravděpodobnost nehody podle svého výpočetního závěru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2017 10:11

Na akej úrovni je KITT?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2017 08:45

Trochu mimo mísu, od doby co jsou videa na Živě a ne na YouTube jsem jich viděl tak 30% kdo z vás souhlasí dejte prosím lajk ať vím jestli to štve jen mě nebo je nás více, když už tam nedávají premiéry tak by tam ty videa mohli dávat se zpožděním třeba po týdnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 08:25

žádná taková technologie neexistuje a nechte si už ty bulvární titulky.
Nebo už někde jezdí 100% autonomní auta v provozu? Do toho stavu je ještě hodně let vývoje a taky schvalování legislativy (včetně protestů zaprděnjch taxikářů).
Kdybyste radší vrátili videa na Youtube.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 08:12

No já nevím, ale podle mě jsme pořád v začátcích vývoje. Třeba toto video, nevím jestli auto jen používá nějaký dnes už zastaralý sw, ale funkčnost v něm je mizerná...
https://youtu.be/GGg_eeBUG3s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 07:26

Protože zákon stále nespecifikoval kdo nese zodpovědnost v tomto scénáři - Auto nedokonalostí samořídícího systému zabije chodce. Zodpovědnost nese:
1) Dodavatel software řešení, protože systém nebyl dokonalý?
2) Automobilka, která to tento nedokonalý systém vložila do svého výrobku?
3) Řidič co v autě seděl a nevěnoval se řízení, protože měl důvěru v nedokonalý systém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2017 07:22

Nemám nic proti autonomním taxíků typu Google se stupňem 5 (až jednou budou).
Nemám nic autonomním vozům do stupně 4, ale rozhodně bych se nechtěl dožít toho, aby lidem bylo z nějaké vyšší moci, odebráno právo volby - svobodně se rozhodnout jestli chci řídit sám nebo přenechám řízení robotovi. Nejhorší co by se mohlo stát, aby naši vnuci jednou přišli o potěšení z řízení automobilu. Bohužel už dnes jsou takoví idioti z vyšších míst, kteří by nejraději viděli budoucnost dopravy autonomní na stupni 5 bezvýhradně pro všechny a auta s volantem jen v muzeu. Asi do 10-ti, 20-ti let i 30-ti let tohle nehrozí. Ale co třeba za 50, za 70 let ? Dovolí vlády a mocenská byrokracie ještě lidem řídit auto pro potěšení ? Přitom by jenom stačilo do všech nových vozů jednou povinně instalovat protikolizní systém, kdy auta by spolu navzájem komunikovali a hlídali případné nestandardní chování. Systém by třeba nedovolil vjet do zatáčky, která snese max. 80 km/h, stotřicítkou ap. Inteligentní autopilot by zablokoval potencionálnímu sebevrahovi ohrožovat ostatní a vjet do protisměru dálnice ap. Pokud jde o tu rozhodovací prioritu inteligentního autonomního auta (4 /5 stupeň) v kritických stavech, mohou nastat situace, kdy ani robot nebude schopen zabránit nehodě. Typickou ukázkou je, že vám někdo vběhne, vkročí nečekaně přímo před auto. To má za chybu neukázněného chodce zaplatit posádka vozu, že to robot raději stočí do sloupu nebo pod kamión do protisměru ? Zákon to řeší už dnes jasně, kdo vám nečekaně před vůz vkročí a způsobí střet, vina je v tomto případě na chodci. bohužel. Určitě by chytré auto se mělo pokusit o vyhýbací manévr a zastavení, je-li volná silnice a je uhnout kam, aniž by tím manévrem ohrozilo posádku. Určitě by měl rozlišit zvíře od člověka a je-li to třeba zajíc, kočka, tak má prostě smůlu (vběhnou-li těsně před vozem) a fyzikálně není možné žádný vůz při 80 km/h zastavit na 2 metrech ! A to jsem četl o nehodě, kdy jedna řidička se chtěla vyhnout zajíci, strhla auto a zabila se o strom - tak takové hloupé lidské nápady a vzory chování by budoucí autonomní vozy rozhodně napodobovat neměly !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2017 06:50

Nie je dostatok cestujúcich , ktorí by si do nich sadli ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2017 01:27

Dokonce je o té budoucnosti bez nehod i seriál éxDriver :DTeslu s AP2 doporucuji si vyzkouset v realite, ne youtube videa, k necemu co bych nazval jako funkcni aktivni bezpecnostni system to ma dost daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor