Rychlost a cenová výhodnost, to jsou hlavní trumfy nového grafického procesoru Quadro.
Rychlost a cenová výhodnost, to jsou hlavní trumfy nového grafického procesoru Quadro. Jedná se opět o GPU, jak Nvidia označuje své grafické procesory, které přebírají určitou výpočetní zátěž z procesoru. Quadro si nese své označení z integrované architektury QuadEngine pro nastavení, osvětlení, transformace a rendering. Quadro je cíleno na profesionální návrháře a tvůrce vyžadující maximální a precizní výkon v renderingu scén. Mez méně obvyklé funkce patří například antialiasing bodů a čar, osvětlení ze dvou stran a další funkce. Uváděný výkon je 17 milionů trojúhelníků za sekundu a texturování rychlostí 540 milionů pixelů za sekundu (pro GeForce 256 jsou tyto údaje 15 a 480 milionů). První ohlášenou kartou s tímto procesorem je Elsa GLoria II. Podle firemních testů je získal Quadro v testu Gbench99 84 bodů v porovnání s 77 body pro Intense3D Wildcat a 78 pro 3Dlabs GVX1.
Živě komentuje: Nvidia se snaží pokrýt celou šíři trhu. Nyní s vývojem vlastního GPU může citelně bodovat i v nejvyšší třídě. Na vývoji tohoto procesoru mělo jistě vliv i převzetí grafického vývoje od SGI. V současnosti je procesor GeForce 256 nejrychlejším řešením pro herní grafiku, Quadro si klade stejný cíl v profesionálním nasazení. Přenesením výpočetního výkonu na grafickou kartu se ovšem objevuje kuriózní problém. Pokud ovladače převedou požadované úlohy na grafickou kartu, je časem možné, že toto řešení bude v důsledku pomalejší, než kdyby to stále dělal procesor. Procesory totiž šplhají nahoru s výkonem také velmi razantně, a jak ukazují testy na Tom's Hardware, nejrychlejší Athlony již dokáží přivést GeForce 256 na hranici výkonu, kdy další zvyšování frekvence procesoru již nezvyšuje podávaný grafický výkon. Pentia III zatím i při nově uvedených frekvencích GeForce 256 naplno nevyužijí. Nicméně odlehčení hlavního procesoru je jednoznačně pozitivním krokem. Současné hry musí dělit celý výkon počítače mezi grafiku a inteligenci hry, pokud budou moci celou grafiku dát jen na kartu a pracovat na inteligenci, budou hry opravdu lepší. Quadro ovšem není na hry, zde odlehčení procesoru pomůže v analýzách modelů v reálném čase a podobných případech.