Internetový uživatelé mají rádi přehled a chtějí se vždy co nejjednodušeji a nejlevněji dostat ke svému cíli.
To potvrzuje i stále rostoucí obliba využívání slevových kódů při online nakupování. Nejžhavější novinka, která je doslova za pár vteřin dostane k té nejlepší nabídce, přichází opět z dílny úspěšného polského startupu a nese název Picodi.com.
Zatímco v USA má nákup pomocí slevových kódů dlouhou historii, v Evropě se tento trend objevil poměrně nedávno. Průkopníkem v jejich poskytování je od roku 2010 polská společnost International Coupons, která v témže roce zakládá největší slevový server v Polsku. Dnes, o necelých šest let později společnost poskytuje služby již v 26 zemích světa.
„Jedná se o velmi efektivní nástroj na přilákání zákazníků a hlavně zvýšení prodeje. Slevové kódy dnes běžně používají nejen významnější obchody, ale i menší specializované eshopy,” říká CEO Szymon Dobosz o oblibě slevových kódů.
Také čeští zákazníci si na slevy potrpí. Společnost u nás měla od roku 2012 zastoupení v podobě portálu SlevoveKody.com, který si rychle získal oblibu a postupně se stal jedničkou na českém trhu. V roce 2015 dosáhly jeho tržby téměř 300 milionů korun a obchody díky jeho využití realizovaly více než 300 000 objednávek.
Přechod pod globální značku Picodi
Globalizace je dnes rychlejší než dříve a tak i společnost International Coupons reagovala na tento trend kompletním sjednocením svým lokalizovaných webů pod jednu globální značku Picodi. Tomu se samozřejmě nevyhnula ani česká verze.
Zatímco uživatelé si možná budou možná chvilku zvykat na nový název a rozšířené funkce, které jim nyní dokážou poskytnout tu nejvýhodnější nabídku již během pár kliknutí, pro obchodníky to znamená především usnadnění marketingových aktivit na více trzích najednou.
Atraktivita odvětví je vysoká
Ačkoliv rebranding značky s sebou nese určitá rizika, nejnovější čísla z Picodi.com hovoří pozitivně a uživatelů rozhodně neubylo, právě naopak. Zatímco preference v sortimentu se v čase mění, citlivost na změny ceny zůstává u většiny zákazníků poměrně vysoká a využívání slevových kódů u nás i nadále roste.
„Snažíme se našim uživatelům i partnerům naslouchat a naše služby jim upravovat na míru. Volba globální strategie byla dalším logickým krokem ve vývoji společnosti,” upřesnil také CEO Szymon Dobosz.
Toto rozhodnutí se vskutku ukazuje jako správný krok kupředu, který poskytuje řadu výhod. Ať už pro uživatele, kteří ocení především rozšíření výhodných nabídek a funkčnosti, tak pro obchodníky, kterým může pomoci s případnou expanzí a reklamou na zahraničních trzích.
Jestli pozitivní zprávy vydrží a nová globální značka Picodi.com etabluje na českém a slovenském trhu, se uvidí v následujících měsících. Jisté ale je, že využívání slevových kódů při nakupování ještě zdaleka nedosáhlo svého vrcholu a rozhodně je zde o co hrát.