Microsoft se v poslední době velmi snaží, aby jeho prohlížeč Edge lidé používali více, než jen ke stažení Chromu po čerstvé instalaci Windows 10. I když přidává novinky a z Edge se stal vcelku použitelný prohlížeč, uživatele si nezískal a se svým podílem na hranici 4-5 % (desktop) se řadí na zadní příčky statistik. V Redmondu tak nyní přichází s větší kampaní právě na jeho podporu.
Mela mezi prohlížeči: Webu může začít vládnout jen jediné vykreslovací jádro
Ani nedávné představení mobilní verze a postupné přidávání dalších a dalších novinek zatím příliš nepomohlo, Microsoft se tak vrátil ke staršímu srovnávacímu videu a oprášil jej. Vzal Surface Booky s identickou konfigurací a nejnovějšími Windows 10 s Fall Creators updatem, na kterých přes prohlížeč pustil HTML5 video ve smyčce a měřil, za jak dlouho se vybije baterie u jednotlivých prohlížečů.
V testu spotřeby energie Edge opět vyhrál:
Výsledkem testu bylo vítězství Edge, který vydržel video přehrávat o 79 % déle než Firefox, o 40 % oproti Opeře a o 29 % déle nežli Chrome. Pro vyšší věrohodnost testu Microsoft zveřejnil podrobnou metodiku a výsledky testu na GitHub Pages.
Výsledky testu pro jednotlivé prohlížeče. (zdroj: Microsoft)
V aktuální kampani ale firma míří hlavně na uživatele Chromu. Ve videích zdůrazňuje hlavně dvě odvětví, ve kterých by měl Edge excelovat – rychlost a bezpečnost. V první kategorii by měl Edge předčit svého rivala dokonce o 48 %, v druhé pak zablokovat o 18 % více phishingových stránek. K přechodu pak krom videí vybízí i některé služby Microsoftu, například webový Outlook, formou lišty doporučující stažení.
Microsoft nyní Edge propaguje jako rychlejší a bezpečnější než konkurenční Chrome:
Co myslíte? Pomůže tato kampaň vynést Edge mezi nejpoužívanější prohlížeče?