Microsoft se s novým operačním systém Windows 8 zaměřil na optimalizaci všech různých částí systému, v novém příspěvku na svém blogu se svěřil se slušným zrychlením v oblasti vykreslování 3D (DirectX 11.1) a 2D obrazu, který zahrnuje okna, obrázky, grafy a další části grafického rozhraní.
Výsledkem je nejen rychlejší vykreslování, ale také menší zátěž na procesor i paměť, díky optimalizaci jsou zkrátka jednotlivé úlohy zpracovány rychleji a s pomocí grafického čipu, který specifické operace zvládne mnohem lépe, než univerzální procesor.
Rozhraní Metro umožňuje zobrazení pokročilých grafických prvků
Například u vykreslení 64 testovacích obrázků je na Windows 8 oproti Windows 7 potřeba až o 40 % méně času, rozdíl je v tomto případě 4,38 sekund vs. 7,28 sekund.
Porovnání rychlosti vykreslování ve Windows 7 a Windows 8
Optimalizace také v rámci technologií HTML5 souvisí nejen s Internet Explorerem 10, ale i s rozhraním Metro, které je připraveno pro aktivní grafické prvky.
Video