Microsoft přemýšlí, jak ve svých zařízení využití hmatovou odezvu. Jednou z možných cest by byla tvorba haptických zón odezvy. Těch by bylo vždy několik, a to na místech, kde uživatel dané zařízení drží. Aplikovat technologie hmatové odezvy by zde bylo o něco snazší než třeba do displejů.
Tyto zóny by bylo možné vložit do téměř jakéhokoli zařízení, tedy tabletů, laptopů, chytrých mobilů, ovladačů, myší, stylusů - prostě všech zařízení, která mohou uživatelé držet v ruce.
Ovladač k Xboxu dovybaven haptickými ploškami. Do ruky by dávaly hmatové vjemy podle dění ve hře
Podobně vybavený tablet. Například při výbuchu na obrazovce byl dal do dlaně hmatovou odezvu, odlišný tlak do prstů byste na okraji cítili při různých herních situacích
Hmatovou odezvu by mohly dostat i myši a klávesnice
Podobné patenty na haptiku vlastní i Apple, jen se týkají iPadu. Kalifornská firma má budoucnost haptického hraní pro svůj tablet vymyšlenou již od roku 2010. Je to evidentně další směr vývoje, který by mohl například i dobře doplnit virtuální realitu. Jen zatím těžko odhadovat, kdy se dočkáme nějakého prvního nasazení do běžné spotřebitelské praxe.
Obrázky a informace pochází z patentové přihlášky.