I když se Apple snaží na poskytování služeb zaměřovat čím dál více, firmě se nedaří lákat nové zákazníky k nákupu a půjčování filmů na iTunes Store. Podle Wall Street Journal klesl podíl Applu na tomto trhu na 20 %, přestože to ještě v roce 2012 bylo 50 %.
Zpráva cituje „odborníky se znalostí problému“ a upozorňuje, že neexistuje žádná třetí strana, která by trh s digitálními filmy monitorovala, takže přesná data nejsou k dispozici. Řada filmových studií nicméně potvrdila, že podíl Applu na trhu výrazně klesl.
Apple se k problému přímo nevyjádřil a pokles nepopřel. Sdělil však, že se více zaměřuje na poskytování obsahu z předplatitelských služeb jako je Netflix nebo HBO GO skrze App Store. Tisková mluvčí také uvedla, že prodeje a půjčování filmů se zvedly a jsou na více než desetiletém maximu. Klesající podíl ale naznačuje, že konkurenci se daří ještě mnohem lépe.
Tento jev vysvětluje fakt, že celý trh s digitálními filmy rapidně roste. V minulém roce se zvedl o 12 % a zprostředkoval transakce v hodnotě 5,3 miliardy dolarů. S takovýmto růstem může i Apple zaznamenávat zvýšený počet prodaných filmů, i když ztrácí tržní podíl.
Jeho hlavní konkurenti jsou v tuto chvíli Amazon a Comcast. Největší internetový obchod světa slaví se svojí službu Prime úspěchy a již vlastní 20 % trhu s digitálními filmy. Comcast, který prodává a pronajímá filmy skrze set-top boxy, drží 15 % trhu. Další konkurenti včetně Googlu, mají již menší podíly, je jich ale poměrně velké množství a dohromady tvoří více než polovinu trhu. Tomu tedy již nevládne žádná vyloženě dominantní služba. Apple tuto pozici měl, ale ztratil ji.
V čem se ale Applu daří vítězit, je oblast nezávislých filmů. Přemýšlí také o nabídce filmů, které jsou aktuálně v kině, což je něco, co konkurence nenabízí. Studia ale upozorňují, že cena podobného filmu bude pořádně drahá.
V hudbě už je jasno, tam trh začíná ovládat streamování v čele se Spotify: