Notoricky známá auta Googlu ověšená kamerami mapující místa po celém světě se poprvé po osmi letech dočkala velkého upgradu. Vylepšením prošly hlavní kamery, které mají vyšší rozlišení a lepší barevné podání, a výbava nově zahrnuje dvě boční HD kamery.
Z původních patnácti kamer zůstalo na autě pouze sedm, nižší počet je pak kompenzován vyšším rozlišením (konkrétně 20 Mpx u každé) a lepšími fotografickými vlastnostmi. Novinkou jsou dvě kamery v HD rozlišení zamířené do stran. Ty pomáhají lépe mapovat podniky v ulicích.
Vlevo je aktuální snímek ze Street View, vpravo nový. Vylepšení je patrné na první pohled
Kromě na pohled hezčích a detailnějších fotek ve Street View je totiž dalším důvodem k upgradu nutnost lepších zdrojových dat pro umělou inteligenci. Tu Google používá ke skenování podniků na ulici – zjišťuje jejich názvy, loga, zaměření a neustálým zlepšováním chce jednoho dne dokázat přečíst i otevírací dobu z pouhé cedulky na dveřích.
Takovéto množství dat je pro internetového giganta naprosto zásadní. Díky nim například získá informace do svých mapových podkladů i o podnicích, které samy záznam nevytvořily a po propojení s vizuálním podkladem bude dokázat skrze svého Asistenta odpovědět i na takové otázky jako "Jak se jmenuje obchod s červeným logem na náměstí?".
Kvalitní obrazová dokumentace reálných míst pak poslouží i autonomním vozům, Google například spolupracuje s Waymem (obě firmy spadají pod Alphabet).
Street View nedávno oslavilo 10 let: