Facebook | Facebook Messenger

Facebooku se nedaří prosadit Instant Articles, odstranil je z Messengeru

Facebook se dlouhodobě mezi vydavateli snaží prosadit svou platformu Instant Articles, která umožňuje bleskurychlé zobrazení článků přímo v aplikacích Facebooku bez nutnosti otvírat na mobilu webový prohlížeč. Službě se však nedaří příliš růst a nyní ji firma odstranila ze svého Messengeru.

Instant Articles přinášejí pro uživatele několik výhod, od rychlejšího načítání (údajně až desetkrát rychlejší než načítání běžné webové stránky) po optimalizované zobrazení na smartphonech. Facebooku přináší zdroj příjmů, nechává si provize za zobrazené reklamy. Výhodná je pro něj i větší kontrola nad obsahem ze zapojených webů, který má umístěný na vlastních serverech.

Systém se ale přestává líbit velkým vydavatelům, kteří si stěžují na nízké příjmy z reklamy. Záchranou má být zavedení předplatného pro články a paywall, tedy zpoplatněné zobrazení vybraných článků či jejich částí.

Přibližně po roce od přidání Instant Articles do aplikace Messengeru přichází jejich odebrání. Dle vyjádření Facebooku se chce firma zaměřit na jejich budování v rámci hlavní aplikace. Uvidíme, zda se udrží i zde, konkurenčnímu projektu AMP (Accelerated Mobile Pages) od Googlu se totiž daří lépe.

Většina uživatelů u nás si však odstranění podpory zřejmě nevšimne, velké mediální domy se do využívání Instant Articles příliš nehrnou. Koketují spíše s konverzačními boty, kteří mohou na Messengeru upozorňovat i na nově vydané články (mluvil tu někdo o RSS čtečce?).

Jak fungují Instant Articles?

Váš názor Další článek: Sony má nové „dostupné“ domácí projektory s nativní podporou 4K a HDR

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,