Sociální sítě | Byznys | Web

Facebook tvrdil, že jeho nové reklamy nikdo nezablokuje. Vydrželo mu to jen pár hodin

Plány Facebooku s novými reklamami se komplikují. Komunitě okolo AdBlock Plus se podařilo obejít novou ochranu proti blokátorům, se kterou sociální síť vyrukovala před pár dny.

248404739
Blokátory reklam se začínají soustředit i na odlišnou reklamu na sociálních sítích

Je ale otázka, jak moc úspěšně AdBlock Plus funguje, podle Facebooku totiž při své snaze odstranit reklamu skrývá i některé zcela standardní příspěvky. A sami surfaři hlásí, že zdaleka neodstraní vše.

Nicméně i tak to pro Facebook není dobrá zpráva. Společnost tvrdila, že nové reklamy nebude mít šanci nikdo blokovat. Skryla je totiž tak, aby se jejich kód tvářil jako ostatní příspěvky. A tento nový formát vydržel jen dva dny. Přesně tak dlouho trvalo Adblocku, než našel alespoň částečné řešení.

„Je to klasická hra na kočku a myš. Producenti reklam a blokátoři reklam se budou vždycky honit. Je tedy možné, že Facebook přijde s něčím ještě lepším, na co opravdu budeme krátcí – ale jsme připraveni bojovat,“ uvedl zástupce Adblock Plus Ben Williams. Tentokrát prý šlo jen o to, najít správné identifikátory reklam, které Facebook začal používat.

Sociální síť spolu s novými reklamami spustila pro uživatele i několik nových kontrolních nástrojů, pomocí kterých si mohou upravit jejich zobrazování. Mohou si tak například vybrat, jaké kategorie chtějí vidět.

Diskuze (29) Další článek: Apple prý plánuje zcela nový Macbook Pro, tvrdí Bloomberg

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,