Facebook Messenger se v posledních letech stal jedním z nejpopulárnějších instantních komunikátorů. Díky sociální síti za jeho zády se může pochlubit 1,3 miliard uživatelů a 200 tisíci automatickými boty.
Podle Davida Marcuse z produktového týmu FM se zároveň mění způsob komunikace. Text stále častěji doplňují a nahrazují emoji a animované gify. V roce 2017 jsme odeslali 500 miliard emotikon a 18 miliard animovaných gifů.
Stejným způsobem vzrostl i počet videochatů – loni jich skrze Messenger proběhlo 17 miliard, což je dvojnásobek oproti roku 2016.
Trendy pro letošní rok
Marcus na základě těchto dat odhalil, čemu se bude jeho produktový tým věnovat v letošním roce. Messenger bude ještě více real-time. Lze tedy předpokládat, že inženýři zapracují na tom, aby byl vždy dostupný včetně pomalejšího a horšího připojení.
Stejně tak by se měly zlepšit skupinové chaty a vůbec sdílení ve skupině. Poslední roky mnozí přešli na jednodušší Messenger Lite, ten velký jim totiž připadal už překombinovaný. I to by se mělo změnit a Marcus slibuje, že bude Messenger opět přehledný.
A ať se vám to líbí, či nikoliv, komunikace bude ještě vizuálnější! Když to lidé chtějí, tak ať to mají. Čili více emoji, více animovaných gifů a hlavně jejich snazší dohledávání a sdílení.
Poslední trend pro letošní rok se týká produktových stránek – podniků na Facebooku. I ty stále častěji používají FM pro vnitrofiremní komunikaci a Facebook jim v tom vyjde vstříc.