DirectX i OpenGL budou po vzoru AMD umožňovat nízkoúrovňový přístup

Na konci minulého roku společnost AMD představila nové API rozhraní Mantle, které umožňuje vývojářům překročit režii DirectX, dostat se tak blíže k hardwaru a vytěžit maximální výkon z čipu.

Podle posledních informací to ale vypadá, že podobný nízkoúrovňový přístup se chystá pro DirectX (Microsoft) i OpenGL a bližší detaily bychom se měli dozvědět na GDC.

Zatím nejsou k dispozici podrobnější informace, ale na GDC by se prezentace měli ujmout inženýři z AMD (Graham Sellers), Intelu (Tim Foley) i Nvidie (Cass Everitt, John McDonald). Slibováno je až desetinásobné snížení režie ovladače a mělo by se to týkat všech platforem s DirectX a OpenGL. S vyšším výkonem bychom se tak měli setkat nejen na klasických počítačích, ale i konzolích a mobilních zařízeních.

AMD se už v předstihu vyjádřilo, že případná vylepšení bude podporovat, ale není jasné, co to znamená pro jejich vlastní API Mantle. AMD už má vlastní rozhraní k dispozici a skupinám stojící za DirectX a OpenGL finalizace určitě nějakou dobu potrvá. Bližší informace o budoucnosti Mantle budou zveřejněné na GDC (Game Developers Conference), která se koná od 17. března.

Diskuze (12) Další článek: Nové mobilní procesory: Qualcomm, Intel i MediaTek

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,