Nová generace rozhraní DirectX 12 pro operační systém Windows by měla přinést podobné optimalizace, jako třeba řeší Mantle API od AMD. Jde především o ušetření vytížení procesoru, který by mohl limitovat výkon grafiky.
Na konferenci Siggraph Intel ukázal, že DirectX 12 přináší nejen vyšší výkon, ale i efektivnější zpracování scény, které dokáže snížit zátěž procesoru a tím tak umožnit hrát déle na baterii a udržet tablet chladnější.
Celkové TDP čipu v případě integrované grafiky umožňuje, že když procesorová jádra nejsou plně vytížená, může se grafika dostat na vyšší frekvence. Jak můžete vidět na srovnávacích obrázcích scény s 50 000 unikátními asteroidy, rozdíl na tabletu Surface Pro 3 je velký – 74 % v počtu snímků za sekundu (19 vs. 33 fps).
Porovnání výkonu s DirectX 11 a DirectX 12 na tabletu Surface Pro 3
Samozřejmě se jedná o extrémní případ, který v reálných hrách nejspíše nelze zrealizovat, ale i tak se jedná o dobrou ukázku, jak velkou roli může hrát optimalizace.