Další hřebík do rakve G+. Už se bez něj obejde Play Games

Proměna sítě Google+ jako někdejšího tmelu, který měl propojovat a integrovat všechny služby internetové jedničky z Mountain View, pokračuje. Google na svém blogu věnovaném vývojářům pro Android oznámil, jeho herní systém Play Games již nadále nebude vyžadovat přihlašování pomocí profilu Google+ a bude tedy stačit běžný účet Googlu.

 

„Players no longer need their account upgraded to Google+ to use Play Games services“

 

Postupná odluka služeb od Google+ začala již loni. Od Google+ se nejprve odpoutala komunikační služba Hangouts, která je dnes podobně jako konkurenční Messenger od Facebooku dostupná na samostatné adrese hangouts.google.com. Na loňském I/O pak Google oznámil také osamostatnění fotogalerie a vznik Google Photos na adrese photos.google.com.

305782063 409048872 854613693
Nejprve se oddělil Hangouts, pak Photos a nyní už nebudou G+ potřebovat ani hráči

V druhé polovině listopadu se pak inženýři vrhli i na samotný Google+, které získal nový design, který měl podtrhnout, že novou prioritou mají být především zájmové skupiny než tradiční sociální interakce jako na Facebooku.

 

Je Google+ síť duchů?

Google+ se na scéně objevil 28. června 2011 a zpočátku díky masivní marketingové podpoře nabral miliony uživatelů, až se mnozí domnívali, že jeho úspěšný start otřese i základy Facebooku. Růst G+ ale nebyl přirozený. Google prakticky nutil každého, kdo si u něj zřídil účet, aby si zároveň vytvořil profil na G+. Výsledkem byla síť s desítkami milionů lidí, z nichž ale podstatná část nevyvíjela žádnou skutečnou aktivitu – jejich profily byly prázdné.

145858415
S efektem „sítě duchů“ se setkávám i já. Přestože mám na G+ 38 tisíc followerů, jejich skutečná aktivita se podobá Facebooku, kde mě sledují pouhé tři stovky surfařů. Je tedy zřejmé, že se v drtivé většině případů jedná o neaktivní profily – mrtvé duše.

Pozice Google+ se v průběhu následujících let poměrně stabilizovala a síť si našla své uživatele, faktem ale zůstává, že nikdy nedosáhla atraktivity Facebooku. Ačkoliv má profil na Google+ více než 400 mil. uživatelů, reálně jej používá jen zlomek z tohoto počtu. Statistická čísla Facebooku jsou v tomto směru poměrně nekompromisní – každý den jej navštíví miliarda uživatelů a alespoň jednou za měsíc pak 1,6 miliardy surfařů. 

 
Diskuze (23) Další článek: Acer Predator 15: Splněný sen notebookového hráče [test]

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,