Ve světě streamování hudby figurují dva velcí hráči – Spotify a Apple Music. Všechny ostatní služby se této dvojici postupně vzdalují. Do popředí se ale začíná dostávat i Amazon Music, který se pochlubil zajímavým růstem.
Podle Steva Booma, viceprezidenta Amazonu pro službu Music, se počet uživatelů a zakoupených předplatných Amazon Music Unlimited za poslední půlrok více než zdvojnásobil a aktuálně čítá „desítky milionů“. Amazon Music získá automaticky každý předplatitel Amazon Prime, ale verze Music Unlimited je další placené rozšíření.
Jak je u Amazonu zvykem, zástupce firmy neuvedl přesná čísla. Předpokládá se ale, že Amazon Music takto roste jen v Americe. Je to způsobeno boomem chytrých reproduktorů, ve kterých má Amazon stále velký prim. Jelikož ale zařízení Echo v takové míře v evropských nebo asijských domácnostech nenajdeme, nebude ani tolik uživatelů Amazon Music.
To nicméně neznamená, že se to jednou nestane. Amazon si díky repráčkům Echo, chystré asistentce Alexe a službám jako je Amazon Music vytvořil celý ekosystém, který je pohodlný a který v jistém smyslu připomíná doby vztahu iPodů a iTunes.
„Hodně se píše o streamování hudby a chytrých reproduktorech, ale všechny texty o tom mluví jako o budoucnosti. My víme, že se to děje už teď. Vážně bychom tolik nerostli, kdyby k tomu aktuálně nedocházelo,“ vysvětloval Boom serveru Billboard.
Amazon má v tomto oboru velkou konkurenci v podobě Applu, Googlu nebo Spotify, které na to jde z druhé strany a ke své hudební služby nyní vyvíjí hlasového asistenta. Amazon teď strmě roste, protože je na trhu nový a má sílu oslovit mnoho uživatelů, ve finále ale nemusí pomoci ani reproduktory nebo levnější předplatné. I proto Boom říká, že Amazon Music míří na trochu jiné uživatele, než konkurence.
Největší úspěch na poli streamování hudby stále slaví Spotify: