Alzátka jsou sluchátka značky Alza. S čím přijde rozjetý e-shop příště?

  • Alzátka jsou bluetooth sluchátka značky Alza
  • Je pravděpodobné, že se nabídka produktů se značkou největšího českého e-shopu rozšíří
  • Alze se daří, za rok 2014 měla téměř půl miliardy korun zisku

Největší český e-shop Alza.cz hledá cesty, jak se stát ještě větším. Rozšiřuje nabídku zboží, expanduje do zahraničí a pouští se i do nových služeb. V některých krocích můžeme spatřit inspiraci u globální jedničky, tedy Amazonu. A když Amazon nabízí zařízení vlastní značky, bylo vlastně jen otázkou času, kdy se o něco podobného pokusí také Alza. A je to tu, byť zatím jen ve velmi drobné formě. Vzorem nebyl ani Kindle ani Fire, jsou to svébytná Alzátka.

Bezdrátová sluchátka s logem Alzy

Alzátka jsou minimalistická bezdrátová sluchátka vhodná k telefonům či tabletům. Připojují se prostřednictvím bluetooth a jedná se jen o dva špunty spojené krátkým plochým kabelem. Na poměry bezdrátových sluchátek jsou levná a nehrají nijak ostudně. Proč ale zrovna tento produkt obdařila Alza svým logem?

Alzátka 01.JPGAlzátka 02.JPGAlzátka 03.JPG 
Bluetoothová sluchátka v barvě zeleného mimozemšťana, to jsou Alzátka. Alza je nabízí už od září loňského roku.

Vlastně proč ne. Je to poměrně levné elektronické zařízení, pro které mohou najít využití masy. Na otestování obchodního modelu celkem ideální. V oblasti levných špuntových sluchátek s bluetooth je přitom docela díra na trhu, tedy alespoň co se týče nabídky zažitých českých e-shopů.

Alza svá Alzátka nabízí za 999 Kč a nyní v rámci akce ještě o stovku levněji. Sluchátka jsem vyzkoušel a vzhledem k této ceně nejsou špatná. Zvukový projev není žádný zázrak, především v oblasti středů a výšek jsou znát rezervy a na poklidný poslech náročnější hudby to opravdu není. Jsou to ideální sluchátka pro poslech „za pochodu“, kdy se na hudbu stejně ani plně nesoustředíte a nějaké ty taneční a popové záležitosti přednesou obstojně.

Alzátka 04.JPGAlzátka 05.JPGAlzátka 06.JPG 
Podporují Bluetooth 4.0 a nehrají úplně špatně (na poměry bluetoothových sluchátek). Kvůli malým rozměrům mají slabší výdrž, ale za to jsou velmi lehká.

Vzhledem k rozměrům nejsou nějakým přeborníkem ve výdrži, ale něco přes čtyři hodiny poslechu na jedno nabití poskytnou. Dobíjí se pak docela rychle, a to micro-USB kabelem.

Malé rozměry dále trochu znesnadňují ovládání, ale když si zvyknete, můžete malinkými tlačítky ovládat hlasitost, přeskakování skladeb, pauzu či příjem hovorů. Sluchátka mají i vestavený mikrofon a teoreticky tak poslouží i jako handsfree, ale vzhledem k umístění mikrofonu si druhá strana stěžovala, že velmi špatně slyší. Primárně jsou to zkrátka sluchátka.

Čína s českým obalem a zárukou

Pod svou značkou Alza doposud nabízela jen skládané stolní počítače. Nepočítáme-li víceméně reklamní „flešku“ v podobě maskota obchodu, jsou sluchátka prvním hotovým zařízením nesoucím logo Alzy. Kdo je pro Alzu vyrábí? Zeptal jsem se, ale dočkal jsem se jen nekonkrétní odpovědi: „Jsou vyrobená na zakázku ve spolupráci s jedním z našich dodavatelů - přesně podle našich požadavků.“

Alzátka 07.JPGAlzátka 08.JPGAlzátka 09.JPG 
Za necelou tisícovku máte v ceně i praktickou krabičku na přenášení a náhradní nástavce do uší. Součástí balení je i micro-USB kabel pro nabíjení, samotná nabíječka už ne. Použijte USB port počítače nebo tu od telefonu.

Stačilo se rozhlédnout a totožná sluchátka jsem nalezl v nabídce čínského velkoobchodu Alibaba. Nabízí je tu hned několik výrobců či překupníků a při odběrech v řádech tisíců se cena dostává až na jednotky dolarů za kus. Maloobchodní AliExpress je pak nabízí za 20 dolarů (tj. cca 500 Kč) při odběru jednoho kusu včetně poštovného.

Proč je to u Alzy dvakrát tolik? Samozřejmě něco stojí přizpůsobení, příslušenství či obrandovaná krabička, český návod a dvouletá záruka. Oproti nákupu přímo z Číny je také výhodou okamžité dodání. 

804688490 
A hele, Alzátka. Tady se ale jmenují QCY QY7

Alza takto nabídne zajímavý produkt, za který se zaručí svým jménem. Díky tomu se může v nabídce obchodu postavit vedle zvučnějších značek a lákat přitom svou cenou. Ta je nižší, ale přesto dá Alze vydělat bezesporu více, než co vydělá na dražších značkových sluchátkách. Mohlo by to fungovat ku spokojenosti obchodníka i zákazníka. Ale je jisté, že uživatele znalé nákupů přímo v čínských e-shopech to může provokovat, cenový rozdíl je nemalý. 

Co přijde po sluchátkách?

Budou následovat další produkty značky Alza? I na to jsem se zeptal a dočkal se jen úsměvné odpovědi, že teď nám zástupci Alzy nic neprozradí. Zjevně se ale něco chystá. Osobně nečekám, že by to byl tablet nebo čtečka knih po vzoru Amazonu, ale doba přímo nahrává „televizní tyčince“. Zkrátka malé konzoli pro připojení k televizi, která by nabízela online multimediální obsah. Ostatně, to má Amazon v nabídce také - jmenuje se to FireTVstick a stojí 40 dolarů.

957942216 
Alza nyní poskytuje návod, jak nabízená online média dostat do televize. Poskytne i vlastní zařízení?

Alza rozjela nabídku mediálního obsahu, v rámci které lze sledovat filmy či poslouchat hudbu. Od loňska i formou předplatného v rámci služby Alza Premium (jen tak mimochodem je to obdoba služby Amazon Prime).  Aktuálně na svém webu vybízí, že lze tento obsah dostat do televize buď přes mobil s aplikací a dokoupený Chromecast od Googlu anebo z počítače, který připojíte k televizi. Tyčinka „Alza TV“ do HDMI konektoru by byla daleko elegantnější řešení.

Půl miliardy zisku a roste dál

Několikrát byla v článku zmíněna inspirace Amazonem. Od celosvětového lídra v e-shoppingu se ten český zcela logicky učí. Jenomže neskrývá ambice pustit se s Amazonem do přímého konkurenčního boje, a to na evropském trhu. Tam se Alza postupně rozšiřuje a obchod najdete jak v britské, tak německé či obecné evropské verzi.

2016 01 26 (00 38 51).jpg2016 01 26 (00 39 20).jpg 
Mimozemšťan se naučil Německy a Anglicky

Jak se Alze v Evropě daří, to zatím přesně nevíme, firma je na zveřejňování čísel poměrně skoupá. Aktuálně se pochlubila ziskem, který dosáhla za rok 2014. Bylo to 470 milionů korun při obratu 11,5 miliardy korun. Jak dále uvádí E15.cz, během roku 2014 Alza vyřídila 4,8 milionu objednávek, což je o 1,8 milionu více než předchozí rok. Čerstvější čísla, tedy za loňský rok 2015, zatím neznáme. Ale zahraniční aktivity prý rostou o desítky procent…

Diskuze (55) Další článek: Google utrácí nejvíce peněz za lobbování, více než ostatní konkurenti

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,