Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu Flash.
Dnešním dílem uzavřeme tento, již přes rok trvající, seriál o programování ve Flashi. Stručně si zopakujeme nejčastější problémy a nakonec se pokusíme nahlédnout do budoucnosti flashových aplikací.
22. 5. 2006 | Ondřej Brichta|3
V dnešním díle si vytvoříme jednoduchou komponentu, která bude zobrazovat barvy z barevné paletky.
15. 5. 2006 | Ondřej Brichta|1
V dnešním díle si trochu oddychneme a pohrajeme si s již známými bitmapovými filtry, pomocí kterých vytvoříme neustále se pohybující a náhodně se dělící plastickou hmotu.
8. 5. 2006 | Ondřej Brichta|2
V dnešním díle vytvoříme dynamické flashové menu, které bude externě konfigurovatelné pomocí XML datového souboru.
24. 4. 2006 | Ondřej Brichta|4
V dnešním díle si popíšeme způsob a pravidla tvorby vlastního prezentačního CD a představíme si některé užitečné funkce pro ovládání těchto prezentací.
18. 4. 2006 | Ondřej Brichta|1
V dnešním díle se podíváme na užitečný doplněk našich prezentací, kterým je fotogalerie. Naše galerie bude umět načítat a dynamicky zobrazovat externí obrázky díky snadno editovatelnému řídícímu XML dokumentu.
11. 4. 2006 | Ondřej Brichta|6
V dnešním díle si představíme významné pomocníky při práci s Flashem, kteří šetří čas při tvorbě složitějších efektů a animací, umožňují tvorbu plnohodnotných 3D animací, kvalitních flashových spořičů nebo rozšiřují funkce flashových animací o ukládání a manipulaci se sobory či přímou spoluprácí s databázemi.
3. 4. 2006 | Ondřej Brichta|1
Indexovatelnost swf souborů už dávno není žádným tajemstvím, proto si dnes ukážeme, jak vidí naše flashové stránky například Gogole a představíme si několik řešení, jak zajistit přístupnější obsah pro vyhledávače a tím i pro naše uživatele.
27. 3. 2006 | Ondřej Brichta|1
Tento miniseriál, kdy jsme vytvořili jednoduchou akční hru, dnes uzavřeme přidáním funkcí pro ukládání výsledků, dosažených jednotlivými hráči.
20. 3. 2006 | Ondřej Brichta|1
Dnes do hry přibudou nepřátelé, kteří budou ohrožovat naší figurku. Aby ale figurka nebyla bezbranná, umožníme jí jednoduchým způsobem nepřátele zneškodnit pomocí střely.
13. 3. 2006 | Ondřej Brichta|1
V dnešním díle oživíme našeho hrdinu, ze kterého se tak stane opravdová chodicí figurka. Navíc také přidáme nové objekty pro snižování a zvyšování počtu životů na hráčově kontě.
6. 3. 2006 | Ondřej Brichta|2
Dnes to naše figurka „odskáče“. Naučíme jí poskakovat po scéně, ale abychom neposkakovali pouze na jednom místě, umožníme posouvání celé scény podle pohybu figurky.
27. 2. 2006 | Ondřej Brichta|2
V dnešním díle upravíme detekci kolize do obecně použitelné podoby, umožňující zjišťovat kolizi dvou objektů v aktuálních pozicích včetně užitečné funkce, zjišťující možnou kolizi dvou objektů, která teprve nastane.
20. 2. 2006 | Ondřej Brichta|1
Dnešním dílem začínáme další z miniseriálů, na jehož konci bude akční hra, umožňující ukládání výsledků všech zúčastněných hráčů. Dnes se zaměříme na nejdůležitější funkci, která se týká detekce kolize jednotlivých objektů.
13. 2. 2006 | Ondřej Brichta|1
Dnes se podíváme na možnost ukládání malého množství dat do souborů podobných klasickým cookies, které známe z běžných webových aplikací. Uložená data využijeme pro vytvoření jednoduchého počítadla návštěv.
6. 2. 2006 | Ondřej Brichta|3
V dnešním díle dokončíme naší jednoduchou návštěvní knihu. Převedeme zpracování dat na stranu swf souboru, zápisům přidáme časový údaj a s využitím užitečné Tooltip komponenty umožníme zobrazení IP adresy odesílatele zprávy.
30. 1. 2006 | Ondřej Brichta|4
V dnešním díle přidáme do návštěvní knihy funkce pro kontrolu správnosti vstupních údajů, vysvětlíme a popíšeme si nově použitou komponentu Alert a nakonec se zmíníme o správném kódování zdrojových dat knihy.
23. 1. 2006 | Ondřej Brichta|1
Mezi významné prvky webových prezentací patří části věnované interakci s uživateli. Flash ve spolupráci s dalšími programovacími jazyky si s různými anketami, chaty, nebo návštěvními knihami umí dobře poradit. I z tohoto důvodu dnes začneme další z miniseriálů, věnovaný již zmíněným aplikacím. Na úvod si vytvoříme velmi jednoduchou návštěvní knihu.
16. 1. 2006 | Ondřej Brichta|21
Dnes se zaměříme na možnosti kreslení objektů s výplněmi. Vyzkoušíme si možnosti nastavení jednotlivých parametrů přechodové výplně objektu pomocí příkazů AS a nakonec vytvoříme aplikaci pro kreslení čtyřúhelníků s možností dynamické změny polohy vnitřní výplně pomocí kurzoru myši.
9. 1. 2006 | Ondřej Brichta|1
V minulém díle jsme si vytvořili aplikaci pro kreslení jednoduchých čar. V dnešním díle provedeme menší úpravy této aplikace, abychom si vyzkoušeli základní možnosti kreslení křivek.
2. 1. 2006 | Ondřej Brichta|4
Dnešním dílem se začneme podrobnější seznamování se s možnostmi kreslení ve Flashi pomocí AS. Pro začátek si vytvoříme jednoduchou aplikaci, která bude umět kreslit barevné linky včetně jejich mazání.
26. 12. 2005 | Ondřej Brichta|1
Dnešním dílem zakončíme náš miniseriál o tvorbě grafů jednoduchou funkcí, pomocí které snadno vytvoříme dynamický čárový graf, který bude opět čerpat hodnoty z připravené tabulky.
19. 12. 2005 | Ondřej Brichta|1
V minulém díle jsme si ukázali zajímavý způsob dynamického generování grafů. Dnes navážeme na předchozí díly a zdrojová data grafu zobrazíme v tabulce pomocí komponenty DataGrid.
12. 12. 2005 | Ondřej Brichta|1
Pokud potřebujeme graficky zobrazit určité hodnoty, grafy jsou k tomu ideální. A protože už toho hodně umíme, dnešní generátor dynamických sloupcových grafů pro nás bude hračkou.
5. 12. 2005 | Ondřej Brichta|2
V dnešním díle se podíváme na využití komponenty „MenuBar“, díky které můžeme snadným způsobem vytvořit zajímavé menu webové prezentace. Zdrojová data budou v XML formátu, který se bude starat o všechny texty prezentace.
28. 11. 2005 | Ondřej Brichta|1
Základní flashové komponenty výrazně usnadňují naši práci. Jejich užívání však často brání obavy z jejich složitosti, nebo neznalosti možností, jak je přizpůsobit svým potřebám. V dnešním díle se podíváme na některé nejpoužívanější zástupce.
21. 11. 2005 | Ondřej Brichta|1
Každý tvůrce flashových animací se časem zamyslí nad otázkou, jak by mohl ochránit své jedinečné výtvory před nenechavými zloději kódů a objektů. Dnes si ukážeme, jak alespoň částečně zabránit těmto nežádoucím zásahům.
14. 11. 2005 | Ondřej Brichta|1
Určitě časem dospějeme do situace, kdy budeme chtít uživateli našich aplikací nabídnout formulář pro odesílání e-mailových zpráv. V dnešním díle si ukážeme dva způsoby odesílání e-mailů.
7. 11. 2005 | Ondřej Brichta|2
V dnešní lekci ještě na chvilku zůstaneme u kopírování a práce s bitmapovým objektem. Ukážeme si, jak rozřezat obrázek do malých objektů, které budeme náhodně rozhazovat po původním obrázku.
31. 10. 2005 | Ondřej Brichta|3
Nová třída BitmapData v sobě skrývá obrovský potenciál využití. Dnes nakoukneme pod pokličku této významné třídy a ukážeme si zajímavou metodu, která umožňuje kopírovat obrázky pixel po pixelu.
24. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Dnes se v první části podíváme na zajímavý filtr pro deformaci objektů podle barevné předlohy. Ve druhé části se zmíníme o neméně zajímavých blend modech, které umožňují nastavení různých druhů vzájemného barevného prolínání objektů.
17. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Flash 8 je již na světě a přinesl nám mnoho zajímavých novinek. Dnešním dílem začneme postupné seznamování se s nejvýznamnějšími změnami. Dnes se podrobněji zaměříme na nový filtr „blur“, který nám umožňuje rozmazávat objekty.
10. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Možnosti flashových interaktivních multimediálních aplikací byly významně rozšířeny. Před několika týdny uvolněná novinka společnosti Macromedia je zde, aby nás vtáhla do víru nových vizualizačních možností a metod. Do jaké míry se jí to daří, zhodnotíme společně v dnešní recenzi.
4. 10. 2005 | Ondřej Brichta|4
Externí načítání zvuků máme již za sebou, jednodušší variantu umisťování a přehrávání zvukových souborů si vyzkoušíme v dnešním díle. Ozvučíme tlačítko, komponentu a vyzkoušíme si i jednoduchou editaci zvukové stopy.
3. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Dnes se vrátíme k restu z předešlých dílů ohledně přehrávání videa ve FLV formátu a ukážeme si jednu z možností v ovládání uvedených videosouborů.
26. 9. 2005 | Ondřej Brichta|5
Podobná témata: Čas, Čtečka, MD5, Hardware, Soubor, Prohlížeče, Kniha, Programování, Software, Bezpečnost, Pohyb, X, 3D, Video, Windows, Multimédia, Mor, MP3, Zvuk, Hry
Jak používat VR k práci
Megatest 18 levných monitorů
Test lokátorů s Bluetooth
Průvodce nákupem RAM
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.