Google na sklonku října spustil v zámoří placený YouTube Red bez reklam a s vidinou hromady filmů. Podle WSJ nyní manažeři Googlu obcházejí Hollywood a hledají exkluzivní obsah, na kterém by mohli postavit pomalu se rodící katalog.
YouTube Red se podobá Netflixu už dnes. Alespoň tedy v tomto sdělení...
Už příští rok by měly Red zaplavit nové filmy a seriály, které Google nakoupí, přičemž podle WSJ má zájem především o nové tituly, aby mohl lépe konkurovat Netflixu, Hulu a dalším videopůjčovnám, které už vše exkluzivní rozebraly.
YouTube Red bude muset zároveň nabídnout nějaký trhák, který diváci nikde jinde nenajdou. Netflix a HBO to dnes často dělají pomocí své vlastní produkce a ani Google nemá zrovna hluboko do kapsy, aby si nemohl vyrobit něco originálního.
Budování katalogu s filmy každopádně nebude pro Google úplná novinka, už roky totiž filmy nabízí v rámci své služby Play Movies. S YouTube Red tedy bude konkurovat i sám sobě, ačkoliv služby se liší ve svém obchodním modelu. Zatímco Play Movies nabízí klasický kusový prodej, YouTube Red je založené na předplatném.