V Brně se taxíkem příliš nejezdí, Liftago to chce změnit

Po Praze, kde už česká taxi aplikace Liftago překonala hranici 10 tisíc jízd měsíčně, míří služba do Brna. Tady se připravuje na specifickou situaci, Brňané totiž nemají taxi příliš v oblibě. Kvůli vyšším cenám a dlouhém čekání raději volí vlastní auto. Liftago se pokusí tento stav změnit a trochu tak ulevit přetíženým parkovacím místům a dopravní situaci.

Liftago je česká služba, která propojuje zákazníky s nejbližšími taxíky. Chytrá mobilní aplikace zákazníka lokalizuje a nabídne mu taxi v jeho okolí, a to včetně ceny, rychlosti přistavení, typu auta a hodnocení řidiče. Díky tomu, že zákazník vidí nejbližší taxíky napříč taxislužbami, Liftago řidiče vytěžuje efektivněji. Po městě pak jezdí méně aut a zákazník na vůz čeká kratší dobu, navíc si může vybrat řidiče dle svých preferencí.

Prvním brněnským specifikem, které bude chtít Liftago změnit ve prospěch zákazníků, je dlouhé čekání na přistavení vozu. I proto si Brňané často raději sednou do vlastního auta. Přitom podle zkušenosti Liftago je rychlost přistavení nejdůležitějším parametrem, podle kterého si zákazníci vybírají taxi, a s rychlejším přistavením tedy stoupá jejich ochota taxi využít. Liftago tento problém bude řešit vytížením nejlepších řidičů ve městě nezávisle na existujících taxislužbách.

“Už nyní v Brně spolupracujeme s osmdesátkou řidičů napříč taxislužbami a budeme je postupně zapojovat a zlepšovat tak dostupnost taxi s tím, jak bude přibývat poptávka,” vysvětluje přínosy Liftago pro Brňany Juraj Atlas, spoluzakladatel Liftago.

Brněnské zákazníky trápí i ceny taxi, které jsou v průměru až o 30 % vyšší než v Praze. “Do Brna přinášíme volnou soutěž mezi řidiči taxi napříč taxislužbami. Právě volná soutěž přitom znamená vyšší vytížení nejlepších řidičů a vyšší spokojenost zákazníků. Vytíženější řidiči šetří svoje náklady a budou tak schopni nabídnout nižší ceny,” vysvětluje Juraj Atlas.

Výhody má Liftago i pro řidiče samotné. “Během jednoho pracovního dne strávím víc jak polovinu času čekáním, návratem z předchozí zakázky nebo cestou za zákazníkem. To jsou pro mě náklady, které mi nikdo nezaplatí. Liftago více vytíží řidiče s dobrým hodnocením od zákazníků a já doufám, že mezi nimi budu také a podaří se mi tak snížit dobu, po kterou mám auto prázdné,” vysvětluje řidič Jiří K., řidič taxi, který už v Brně řídí 6 let, pro kromě klasické taxislužby spolupracuje s Liftago. 

Další článek: Živě 2000: nucené štěpení Microsoftu a otevřený Apple

Témata článku: , , ,