Apple | Byznys

V App Store na iOS se začaly objevovat reklamy. Vždy na prvním místě ve vyhledávání

Během červnové konference WWDC představil Apple nejen nový systém iOS 10, ale také nové vlastnosti integrovaného obchodu App Store. Jednou z těch nejdůležitějších je zobrazování reklamy ve výsledcích vyhledávání. Vždy se bude jednat o inzerci na další aplikaci a zobrazena bude na prvním místě.

Právě včera se zaplacené pozice, které jsou rozlišitelné díky modrému podbarvení a štítku pod názvem, začaly objevovat uživatelům ve Spojených státech. Postupně se však rozšíří i do dalších jazykových mutací App Store.

Reklamy s sebou přináší několik kontroverzí, které by se mohly postarat o zásadní změny v ekonomice aplikací pro iOS. Jednou z nich jsou klíčová slova, kterými může inzerent popsat svoji aplikaci – mezi ně totiž může zadat i název konkurenční aplikace. Typický příklad tak může nastat, pokud uživatel bude vyhledávat twitterový klient Tweetbot. App Store jej sice najde, ale ještě před ním na první pozici zobrazí konkurenční Twitterrific. A to díky tomu, že vývojář druhé aplikace mezi klíčová slova vložil právě Tweetbot.

app_store_ads.0.jpgApp-Store-search-ad-Pokemon-Catch-em-225x400.jpg
Příklady toho, jak můžou reklamy v App Store pro iOS fungovat. Mezi klíčová slova aplikací mohou patřit obecné výrazy, ale třeba také název konkurenční aplikace
(zdroj: The Verge/VentureBeat)

Placenou reklamou také může Apple zkomplikovat život malým vývojářům, kteří nemají na inzerci takové prostředky, jako velká vývojová studia. A to i navzdory tomu, že Apple placené pozice představil právě jako nástroj pro prosazení malých vývojářů.

Diskuze (3) Další článek: Návštěva mikrodatového centra aneb jak vypadá datacentrum v kontejneru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,