Během červnové konference WWDC představil Apple nejen nový systém iOS 10, ale také nové vlastnosti integrovaného obchodu App Store. Jednou z těch nejdůležitějších je zobrazování reklamy ve výsledcích vyhledávání. Vždy se bude jednat o inzerci na další aplikaci a zobrazena bude na prvním místě.
Právě včera se zaplacené pozice, které jsou rozlišitelné díky modrému podbarvení a štítku pod názvem, začaly objevovat uživatelům ve Spojených státech. Postupně se však rozšíří i do dalších jazykových mutací App Store.
Reklamy s sebou přináší několik kontroverzí, které by se mohly postarat o zásadní změny v ekonomice aplikací pro iOS. Jednou z nich jsou klíčová slova, kterými může inzerent popsat svoji aplikaci – mezi ně totiž může zadat i název konkurenční aplikace. Typický příklad tak může nastat, pokud uživatel bude vyhledávat twitterový klient Tweetbot. App Store jej sice najde, ale ještě před ním na první pozici zobrazí konkurenční Twitterrific. A to díky tomu, že vývojář druhé aplikace mezi klíčová slova vložil právě Tweetbot.
Příklady toho, jak můžou reklamy v App Store pro iOS fungovat. Mezi klíčová slova aplikací mohou patřit obecné výrazy, ale třeba také název konkurenční aplikace
(zdroj: The Verge/VentureBeat)
Placenou reklamou také může Apple zkomplikovat život malým vývojářům, kteří nemají na inzerci takové prostředky, jako velká vývojová studia. A to i navzdory tomu, že Apple placené pozice představil právě jako nástroj pro prosazení malých vývojářů.