Novým internetovým fenoménem jsou reportáže z vybalování produktů. Na balení nové myši G9 se vyřádil i Logitech.
Vzpomínáte si ještě, když jste se jako malí na Štědrý den nacpali vánočním kaprem a čekali za dveřmi, než se ozve zazvonění a vrhnete se s vervou na rozbalování vánočních dárečků? Přesto, že bychom měli mít Vánoce rádi z úplně jiného důvodu, nebyly právě zabalené krabice pod stromečkem hlavním důvodem, proč se řada z nás na tento den v roce tak dlouho těšila? A vzpomínáte na to napětí, dokud jste nevybalili poslední balíček se svou jmenovkou?
Možná nostalgická vzpomínka na doby, kdy člověk z Vánoc „vytřískal“ mnohonásobně víc, než musel investovat, a neznamenaly pro něj žádné starosti, je za popularitou jednoho nastupujícího internetového fenoménu, pro který se v angličtině používá termín „Unboxing“ – tedy vybalování.
Dárečky pro velké
Většina z nás se asi na nový a dlouho očekávaný hardware těší podobně, jako kdysi na dárky na Vánoce, a tak, jako si kdysi užíval rozbalování vánočních dárků, si dnes užívá vybalování zásilky z e-shopu. S popularizací internetu se může každý o tuto radost snadno podělit s tisíci dalších lidí. Možná ještě častěji je za tím snaha pochlubit se, že už měli tu možnost osahat si něco, nač si spousta lidí může z nějakého důvodu jen nechat zajít chuť. A tak se na internetu množí články, ve kterých se neřeší nic jiného, než vybalování různých hraček pro ty odrostlejší.
Obzvláště populární jsou pak videa a články, ve kterých se rozbalují celosvětově dlouho očekávané produkty předních výrobců hardware, mobilních telefonů, multimediálních přehrávačů a jiných hraček. A jak se zdá, je zájem nejen mezi publikujícími, ale i mezi diváky. Že jde o zajímavé čísla i v celosvětovém měřítku dokládá třeba výsledek vyhledávání výrazu „unboxing“ na YouTube. Výsledkem je asi 1 400 videí. Jen video z rozbalování Playstationu 3 už si návštěvíci Youtube pustili téměř půlmilionkrát. A jak se zdá, tohoto fenoménu už si všímají i výrobci hardware.
Obal prodává...
Pokud jste prodělali nějaké přednášky z marketingu či ekonomie, asi tam zaznělo i tvrzení, že obal prodává. A tak si už dnes málokterý lepší výrobce dovolí zanedbávat i tuto stránku věci. Přestože většina obalů putuje po vybalení produktu do koše, výrobci reálně hrozí, že pokud balení zejména u svého stěžejního a očekávaného produktu „odflákne“, dozví se to během několika málo dní celý svět.
Jakkoliv na podobném trendu v redakci neujíždíme a balení nás zajímalo většinou spíše z pohledu praktického – tedy to, nakolik produkt ochrání při dopravě, jak dobře se rozbaluje, a nakolik je možné zase všechno dostat zpátky, aniž by z původně úhledné krabičky zůstal vyboulený kvádr na hranici soudržnosti, designérské cvičení Logitechu na téma „zabalte G9 Laser Mouse tak, aby to zaujalo“, nás už nenechalo chladným.
Myš Logitech G9 laser Mouse patří bez debat k těm nejdražším produktům svého druhu na trhu, a tak se nějaké ty drobné, které jsou zapotřebí na rafinovanější balení, v ceně výrobku pohodlně ztratí.
Že nejde o druhořadé balení prozradí už složité tvarování krabičky a kombinace matného potisku, na kterém jsou důležité prvky vypíchnuté lesklým lakem. Výrobci nám často dovolí nakouknout do krabice malým okénkem.
V případě myší či klávesnic je více než vhodné, aby nám výrobce dovolil osahat si, jak by nám periferie mohla sednout do ruky, aniž bychom ji museli vybalovat. Produkty Logitechu jsou na tom v tomto ohledu již dlouhá léta docela dobře, a ani G9 není výjimkou.
Na první pohled na krabičce nepoznáte, kudy se do toho správně leze. Po mírném zatahání za vše, co vypadá jako tradiční uši a dalším laborování se krabice po pravé straně rozlouskne a vy zjistíte, že je dvoudílná a otevírá se podobně, jako knížka. Ve spodní části si pak můžete prohlédnout druhý přikládaný „myší kožíšek“.
Po rozevření krabice už je jasné, odkud, kam a co vlastně drží lesklá samolepící kolečka. Po jejich rozříznutí a vypáčení obou uší zjistíte, co drží obě poloviny krabice pohromadě. Je to dvojice magnetů přilepených k průhlednému plastovému výlisku. Po vyloupnutí papírového dna už je myška venku v celé své kráse, a už jen jako by čekala, až na ni po dlouhé době zase někdo sáhne.
Ale ještě to nekončí. Ve spodní polovině krabice nás čeká další překvapení. Lesklá černá krabička se čtveřicí chlopní zaklesnutých do sebe a matnou černočernou nálepkou se sériovým číslem dává svými rozměry tušit, že uvnitř bude pár brožurek výrobce, tradiční návod a instalační CD.
O poznání záhadnější je pak kovová krabička s obrovskou „gé devítkou“ a malým logem výrobce, která je ještě pro jistotu zabalená v zavařeném obalu. Asi nebudu sám, komu se při pohledu na ní vybaví více či méně nakyslé cukrovinky. Ale bonbóny ke svým myším Logitech opravdu nepřibaluje, v pečlivě vypolstrovaném vnitřku je osmero závaží, bez kterých se dnes neobejde žádná herní myš.
O praktických zkušenostech s používáním G9 a o tom, co všechno dovede, si povíme už brzy. A co vy, vybalujete rádi?