x

Thunderbird - nechodí do něj všechny emaily

Zpět na hlavní stránku poradny

Jířa, 21. 4. 2017 11:17

Poraďte, mám doma 2 stolní PC. Jeden už dosluhuje, ale funguje na něm perfektně Outlook Express, který já ráda používám a vyhovuje mi. Druhý PC už má Thunderbird a je novější, tak používám výhradně tento. Včera jsem namátkově zapnula i ten první PC, otevřela Outlook a zjistila jsem, že některé emaily vůbec nepřišly na PC s Thunderbirdem. Jak je to možné ? Jelikož mě komunikace přes maily živí, je to pro mě hodně nepříjemné. Co s tím ?

AnJa, 21. 4. 2017, 11:43

A to na obou PC používáte stejné emaiové účty?
Pokud ano tak jaký protokol máte nastaven u jednotlivých účtú / PC ? (POP3/IMAP ?)
Pokud POP3 - tak stahujete zprávy ze serveru přímo do poštovního klienta v daném PC a na serveru se smažou, tudíž je nelze stáhnout do jiného zařízení. K tomu je potřeba zaškrtnou v poštovním klientovi volbu "Ponechat zprávy na serveru" a případně ještě nastavit nějaký rozumný počet dní (např. 30 ...)
Z hlediska provozu na více zařízeních je lépe používat protokol IMAP, kde se poštovní klient pouze "dívá" do schránky a zprávy tam tak zůstávají i pro ostatní zařízení.

;-)

Odpovědět

Jířa, 21. 4. 2017, 12:22

Ano, na obou PC mám stejný emailový účet. Jelikož 1. PC budu rušit, pořídila jsem si 2. PC, tak účet jsem nechala zachován. Mám na obou protokol POP3. A fungovalo mi to půl roku v pohodě, emaily chodí tam i tam, to je v pořádku, ale zrovna včera jeden důležitý email na Thunderbird nepřišel, proto to řeším, jinak je to OK. Tak se ptám, proč zrovna ten jeden, není velký, má 1 kB. Mám zaškrtnuto na obou PC "Ponechat zprávy na serveru" a mám tam 90 dní.

Odpovědět

AIbert Winter, 21. 4. 2017, 18:57

jestli používáš POP3 a nemáš nastaveno, aby oba klienty nechávaly na webu kopii, tak ti první klient ten email stáhne, takže na serveru už není a tudíž ho nemůže vidět ten druhý. Připojuj se přes IMAP - to je jediný způsob, jak zajistit aby oba klienty viděly, které maily jsi četla, na které odpovídala a co odeslala.

Odpovědět

Jířa, 21. 4. 2017, 20:39

To je asi blbost, např. z 20 emailů mi 3 nepřijdou a ostatní jo. Tak když to ten první klient stáhnul, tak by tam nebylo nic, ale ono to tam zůstává a pošle mi těch 17 normálně na ten druhý. Kdyby tam nebylo nic, tak nic nepošle. No nevím co s tím, teď jsem zjistila, že včera od 18 hod. do půlnoci mi nepřišel ani jeden email do Thunderbirdu a na Outlook jo. Je to všechno od soukromých osob. A ještě musím napsat, že jedno připojení mám od Vodafone a druhé od O2, jestli to může mít vliv.

Odpovědět

AIbert Winter, 21. 4. 2017, 20:56

Ono jde o to, který klient se k tomu dostane jako první. když je to ještě nastavené jako nepřečtené. Přenastav si oboje na IMAP a uvidíš. Nějaký důvod trvat na zastaralém POP3?

Odpovědět

asd, 21. 4. 2017, 11:51

Neblokuje to nějaký anti-spam ???

Odpovědět

JackBrno, 21. 4. 2017, 11:55

Doufám, že nepoužíváš protokol POP3 v Otlouku? :)

Odpovědět

Jířa, 21. 4. 2017, 12:25

Ano, používám, takto už to měl PC nastaveno při koupi.

Odpovědět

JackBrno, 21. 4. 2017, 16:16

Chyba. Pro používání více klientů pro práci se společnou schránkou je potřeba používat IMAP. Ten zajistí, že ve všech klientech bude vždy stejný stav mailových zpráv. Je to plná synchronizace, tedy co uděláš na jednom PC (nebo mobilu), projeví se stejně i na všech dalších zařízeních používající stejnou schránku. Nech si to od někoho zkušeného nastavit na IMAP.

Odpovědět

Standa, 21. 4. 2017, 12:50

To nesouvisí s emailovým programem. Jde o to, jak máte nastaven účet v každém programu, jestli si při stažení pošty ze serveru emaily ze serveru ihned smažou nebo tam zůstanou. Vše je v nastavení účtu v jednotlivých programech.

Odpovědět

Jířa, 21. 4. 2017, 14:10

Nevím jak to myslíte, moc tomu nerozumím, přibližte mi to nějak blíže co mám zkontrolovat (postup), ale mám 1058 doručených emailů v Outlooku a 1056 v Thunderbirdu. Proto jsem hledala co mi chybí a zjistila jsem, že mi včera 2 nepřišly. Jinak to funguje 5 měsíců spolehlivě. Tak asi bych nic neměnila, nevím. Ale zajímá mě kam to šlo v tom Thunderbirdu, Thunderbird nemá složku Spam (tam mi to totiž přišlo, když jsem se přihlásila do emailu přes Seznam, tam to bylo ve Spamech). Tak kde to je.

Odpovědět

juwa, 21. 4. 2017, 14:25

TB složku spam má, jen se to musí řádně nastavit - což nemáš...
http://abload.de/img/tb1c ...

Odpovědět

Aleš Ulrych, 21. 4. 2017, 15:34

Také bych rozhodně bych místo POP3 nastavil IMAP. Jak to nastavit (vč. konceptů, spamu) je krásně vidět na videu zde: https://napoveda.seznam.c ...

Odpovědět

asd, 21. 4. 2017, 15:48

Vždyť to píšu - někde zablokované, TB má v default nastavení filtr na spam.

Odpovědět

AIbert Winter, 21. 4. 2017, 20:59

v Thunderbirdu sice možná není složka "Spam", ale určitě je tam složka "Nevyžádaná", což je totéž. Thunderbird mám akorát přes sebou, používám prakticky denně.

Odpovědět

Další mobilní weby