Oculus Rift + Kinect: Jaké to je, když do virtuální reality dostanete své ruce

Na vývojářské konferenci Microsoftu Build 2015 bylo k vidění mimo jiné i využití senzoru Kinect 2.0 ve spojení s virtuální realitou poskytovanou brýlemi Oculus Rift Dev 2. Toto spojení má za následek to, že ve virtuálním světě můžete vidět i sami sebe a umocnit tak dojem z virtuálního světa. Ukázku obstarala společnost Opaque Multimedia, která prostřednictvím své technologie Kinect 4 Unreal připravila zajímavé demo – procházku po vesmírné stanici, při které se musíte pohybovat reálnými pohyby svých rukou ve virtuálním prostoru.

Jak to celé vypadá, se můžete podívat na videu:

Po natočení jsem si technologii sám vyzkoušel a bohužel jsem byl trochu zklamaný. Pohyb rukou v prostoru je totiž zprostředkován s mírným zpožděním. Je opravdu jen mírné, ale můžete ho pozorovat i na videu výše a s Oculusem na hlavě je to pochopitelně ještě znatelnější. Když se to spojilo ještě s tím, že virtuální ruka uchopila pevné madlo, kdežto ta reálná stiskla pěst do prázdna, byl výsledkem dojem, že ruce ve virtuálním světě nejsou moje. Jsou to prostě jen nějaká robotická ramena, která svýma rukama ovládám.

554356179 990041387 
Navenek působíte trochu bláznivě, ale jinak než opravdovým přehmatáváním z madla na madlo se ve virtuální procházce po vesmírné stanici neposunete dál.

Přece jen ale tomuto směru fandím. Když jsem si od šplhání po vesmírné stanici na chvíli odpočinul, pohyboval rukama jen velmi pomalu v klidu před sebou a jen se tak rozhlížel, kýžený dojem se dostavil. Virtuální realita se tak stává ještě o něco „reálnější“. Kromě Kinectu existují i další způsoby, jak dostat ruce do záběru, například speciálními rukavicemi nebo senzorem Leap Motion. Žádný zatím podle všeho není dokonalý, vše je ve stádiu vývoje a hledání cest. Jednou je i HoloLens, kde spojení virtuálna a reality funguje zatím nejlépe. 

Diskuze (5) Další článek: Vyzkoušeli jsme MindWave, ovládání počítače myšlenkou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,