Technologie | Budoucnost | Počítače

Nejdůležitější technologické produkty a novinky roku 2016

  • Rok 2016 přinesl řadu zajímavých hardwarových novinek
  • Vývoj technologií pokračuje díky miniaturizaci čipů
  • Rozšiřuje se použití specializovaných karet a pokročilé umělé inteligence

V roce 2016 se na poli technologií objevilo stejně jako každý rok obrovské množství novinek, a i když si na Živě.cz můžete každý den přečíst velkou spoustu z nich, stále se jedná o pokrytí jen těch nejvýznamnějších.

V tomto přehledu jsem se tak pokusil vybrat z celého roku milníky, které byly důležité pro rok 2016 a i následující budoucnost.

První generace virtuální reality v prodeji

I když k představení HTC Vive a Oculus Rift jako zástupců nejpokročilejší virtuální reality došlo už v roce 2015, reálně se systémy v prodeji objevily až začátkem roku 2016.

V přímém srovnání kvality zatím vyhrává nejdražší HTC Vive, který už od začátku vsadil na velmi přesné laserové snímání polohy helmy i dvou ovladačů přímo v balení. Oculus VR oproti tomu přidal ovladače do ruky až v průběhu roku a za příplatek.

Do souboje se pustila i společnost Sony, která představila PlayStation VR pro vlastní herní konzoli PlayStation 4. Jedná se o levnější řešení, ale HTC Vive ani Oculus Rift se nevyrovná.

getthumbnail (1).jpeg
HTC Vive

V prodejích si vede lépe HTC VIve, ale vzhledem k tomu, že k vysoké ceně je potřeba i výkonný počítač, je pokročilá virtuální realita jen pro majetnější. I proto se začaly objevovat specializované herny, podobně jako to bylo v době, kdy byly počítače drahé a dovolit si je mohl jen málokdo.

getthumbnail (3).jpeg
Oculus Rift

S dalšími generacemi lze tak očekávat postupné snižování a segmentaci podobně jako při rozmachu počítačů – bude low-end i hi-end s rozdílnými vlastnostmi a schopnostmi simulace.

getthumbnail (4).jpeg
PlayStation VR

Vzhledem k tomu, že zvyšování rozlišení by ještě více zvýšilo nároky na výpočetní výkon, lze předpokládat rozšíření snímání očí pro přesné vykreslování pouze místa, kde skutečně ostříte a v rámci periferního vidění dojde ke zjednodušení grafiky pro ušetření výkonu. Celkově se tak dosáhne se stejným výpočetním výkonem mnohem lepšího zážitku a obrazu.

Diskuze (20) Další článek: Relonch: Zaplatíte měsíční paušál, dostanete foťák a snímky bude vyvolávat umělá inteligence

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,