Microsoft | Notebooky

Microsoft: řadě Surface se enormně daří, uživatelé přecházejí z Macbooků Pro

  • Přenosné počítače od Microsoftu získávají na oblibě
  • Přetahují uživatele od Applu
  • MacBooky se ale přesto stále prodávají řádově lépe

Nové Macbooky Pro vyvolaly kontroverze ihned po jejich představení – absencí více konektorů nebo novým ovládacím prvkem Touch Bar. I přesto však Apple mohl krátce po zahájení předobjednávek oznámit, že se jedná o nejrychleji prodávaný Macbook Pro. Microsoft však nezůstává pozadu a ve svém blogovém příspěvku hodnotí letošek jako nejúspěšnější rok pro řadu Surface.

674335661 872113277
Microsoft Surface Book vs. Apple MacBook Pro
Který byste si vybrali vy?

Firma si pochvaluje především listopadové prodeje, kdy byly během jediného dne vyprodány zařízení Surface v řetězci Best Buy a podobně se jim dařilo také na Amazonu. Tam se kromě samotných notebooků dobře prodávalo i pero Surface Pen.

Microsoft na blogu zveřejnil i srovnání s Macbooky a uvádí, že z jablečných počítačů na zařízení Microsoftu aktuálně přechází nejvíc uživatelů v historii. Není se ale čemu divit – Microsoft od konce října nabízel tzv. trade-in program, v němž vykupoval Macbooky Air a Pro a zákazníkům výrazně zlevňoval zařízení Surface.

Recent-Laptop-Launches-1.jpg
Apple prý prodal za prvních pět dnů 4× víc Macbooků Pro než Microsoft Surface Booků za celý rok (zdroj: Slice Intelligence)

Podobně jako u Applu se ani u Microsoftu nedočkáme exaktních čísel prodejů a porovnávat úspěšnost obou řad je tak složité. Spolehnout se můžeme pouze na odhady, s nimiž přišla například společnost Slice Intelligence. Podle nich Apple prodal za prvních pět dnů prodejů Macbooku Pro čtyřnásobný počet zařízení než Microsoft svých Surface Booků za poslední rok.

Microsoft s prodejem vlastních počítačů začal teprve před čtyřmi lety. Apple má výrazný náskok a pevnou pozici na trhu, zejména na tom americkém. Boj je to tedy zatím poměrně nevyrovnaný, ale Microsoft má nyní lépe našlápnuto k tomu, aby se Applu dále přibližoval.

Srovnávání nahrávají samotné firmy tím, že se svými produkty navzájem přibližují. Microsoft sice okoukal od Applu obchodní model, ale s produktem přišel originálním - počítač v tabletu s perem a oddělitelnou klávesnicí Apple nenabízel. U Applu se chvíli smáli, ale pak najednou přišli s iPadem Pro vybaveným perem a oddělitelnou klávesnicí... U Microsoftu zase upekli klasický notebook zacílený proti MacBookům Pro.

Počítače Surface od Microsoftu

Aktuální nabídka představuje především tři nové modely – tabletový počítač Surface Pro 4, konvertibilní notebook Surface Book a stolní počítač Surface Studio. Nejlevnější je Surface Pro 4, který startuje na 999 dolarech.

Surface Book:

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg

Surface Pro 4:

10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg

Surface Studio:

18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg 25.jpg26.jpg

Počítače od Applu

Základem je aktuálně MacBook s cenou startující na 1 299 dolarech. Konstrukcí je to klasický notebook, velmi tenký a lehký. Výkone má ale značně omezený použitím úsporných procesorů Intel Core m3/m5.

Kdo chce něco víc, musí sáhnout po MacBooku Pro. Kdo chce naopak slevit, má na výběr mezi výběhovým MacBookem Air (který se pravděpodobně už nedočká žádného nástupce) anebo iPadem Pro s klávesnicí. I ten se ale s cenou hravě dostane přes tisíc dolarů a mobilní operační systém iOS je pro produktivní práci trochu omezující. To nahrává právě Surfacu.

MacBook:

Mac 01.jpgMac 02.jpgMac 03.jpgMac 04.jpgMac 05.jpgMac 06.jpg

MacBook Air:

Mac 07.jpgMac 08.jpgMac 09.jpg

MacBook Pro:

Mac 10.jpgMac 11.jpgMac 12.jpgMac 13.jpgMac 14.jpg

iPad Pro:

Mac 23.jpgMac 24.jpgMac 25.jpg

iMac:

Mac 15.jpgMac 16.jpgMac 17.jpgMac 18.jpgMac 19.jpg

Mac Mini a Mac Pro:

Mac 20.jpgMac 21.jpgMac 22.jpg
Diskuze (58) Další článek: Nová Opera 42 umí převádět ceny zboží z cizích měn

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,