Francouzská média blokují surfaře s AdBlockem

Největší francouzské zpravodajské weby spustily týdenní kampaň, v rámci které budou blokovat surfaře, kteří používají AdBlock a další doplňky, které nezobrazují reklamu. Do projektu se zapojily největší deníky jako Le Monde, Le Parisien nebo třeba L'Équipe. Z dalších webů pak kampaň podpořil také hudební Deezer.

749681437 150021552
Standardní titulní stránka Le Monde a podoba, kterou uvidí surfaři s některým z detekovaných blokátorů reklam

Pokud surfař s AdBlockem navštíví některý z těchto webů, bude požádán, aby doplněk odinstaloval, případně si zakoupil předplatné. V případě Le Monde se například zobrazí vyjádření ředitele Jeroma Fenoglia, podle kterého noviny každý den přinesou 400 článků, přičemž bez příjmů z reklamy by to nešlo.

Většina webů nicméně nakonec umožní vstup na stránky i uživatelům s blokátory, nicméně pokaždé s touto úvodní prosbou.

V minulosti se podobné kampaně odehrály i v sousedním Německu, kde vydavatelé již roky hrozí žalobou na provozovatele podobných rozšíření. Vzhledem k tomu, že blokování reklam plánují i někteří internetoví operátoři a v testovací verzi obsahuje blokátor i prohlížeč Opera, vydavatelé by se mohli obrátit na soudy i v těchto případech, kdy mohou žalovat konkrétní společnost, což v případě hromady komunitních blokátorů není zase tak snadné.

Internetová komunita je ve věci reklamy rozdělená. Zatímco vydavatelé se brání, že bez reklamy nemohou své weby provozovat, surfaři mají naopak pocit, že je agresivní reklamy na webových stránkách stále více. Patová situace zatím nemá jasně řešení, nicméně by spor mohl vést k transformaci reklamy třeba do takové podoby, kdy bude mít formát běžného článku a blokátor ji tedy nedokáže jednoznačně rozlišit od běžného obsahu.

Diskuze (90) Další článek: Facebook reaguje na útoky v Bruselu. Zjistí, zda jsou vaši blízcí v pořádku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,