x

Facebook monitoroval psychické rozpoložení uživatelů. Údaje poskytl i inzerentům

3.  5.  2017 | Milan Srnka | 1

Sociální síť Facebook získávala od uživatelů informace o jejich aktuálním psychickém stavu. Ty následně poskytla svým inzerentům. Vyplývá to z důvěrného interního dokumentu, který vypracovali dva vedoucí představitelé australské pobočky Facebooku. O jeho obsahu informoval deník The Australian.

Web | Facebook | Bezpečnost | Internet | Sociální sítě | Vyhledávače | Tipy | Zajímavosti | Návody Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Zmíněný dokument se zaměřoval především na australské teenagery ve věku 14 až 20 let. Autoři v něm popisují způsob, jakým může být nápomocné monitorování komentářů a celkového chování uživatelů, kteří se cítí úzkostliví, nervózní, vystresovaní, hloupí či bezcenní.

Informace o aktuální náladě mladých uživatelů sociální sítě následně mohly být využity na cílenou reklamu. Jak připomíná The Next Web, Facebook v současnosti poskytuje platícím zájemcům o reklamu osobní údaje, včetně vztahového statusu, místa bydliště, věku, jakož i způsobu, jakým konkrétní uživatel Facebook využívá.

Budoucnost | Facebook | Sociální sítě | Facebook Messenger | Virtuální realita | Oculus Rift | Rozšířená realita Jak se dál bude vyvíjet Facebook: přibyde botů a virtuální realita

Zmíněný australský dokument popisuje, jak mohou být využity údaje od čtrnáctiletých teenagerů, kteří potřebují dodat sebedůvěru. Zároveň se zmiňuje, že Facebook pracuje na vývoji nástrojů, kterými by bylo možné získat lepší poznatky o pocitech australské a novozélandské mládeže.

Facebook se omluvil, prý nešlo o reklamu

Společnost Facebook se již stihla za jednání své australské pobočky omluvit, když uznala , že nebylo správné se ve svém výzkumu zaměřovat na děti. Zároveň bude společnost záležitost interně prošetřovat.

Sociální síť také upřesnila, že výzkum probíhal v souladu s ochranou soukromí. Portál News.com.au však oponuje, že Facebook svým jednáním porušil australské směrnice upravující reklamní a marketingovou činnost.

Bezpečnost | Právo | Umělá inteligence | Hacking | IoT | Wi-Fi | Zajímavosti | Odposlech | Děti Chytrá panenka může šmírovat děti, německé úřady radí rodičům: zničte ji

Facebook k celému obvinění ze strany australských médií vydal i oficiální prohlášení, v němž uvedl, že uvedený výzkum měl za cíl obecně přiblížit inzerentům způsoby, jakými uživatelé na sociální síti vyjadřují své pocity. Ne však s úmyslem vylepšit reklamní pozici plátců reklamy.

Společnost zároveň přiznala, že při tomto výzkumu nedodržela běžný postup a celý proces tak zpětně přezkoumá, aby napravila chyby.

Další článek »

Diskuze
1 příspěvek
Témata článku: Facebook, Právo, Sociální sítě, Výzkum, News, Teenager, Story, Predator
Sdílet článek
Další mobilní weby