Umělá inteligence

Burger si objednáte podíváním do kamery. V Americe testují speciální kiosky

Americký řetězec s rychlým občerstvením CaliBurger přichází s novými kiosky, které dokáží zákazníka rozpoznat skenem obličeje. Díky tomu automaticky provedou přihlášení do zákaznického účtu a nabídnou oblíbené položky. Pokud bude zákazník ochoten poskytnout „svůj obličej“, dokáží mu kiosky ušetřit cenný čas při vybírání z nabídky.

Testování prozatím probíhá v pobočce řetězce v kalifornské Pasadeně. Využívání je pak jednoduché, stačí se po úspěšné registraci a uložení obličeje přihlásit podíváním se do kamery, přičemž kiosek doporučí k objednání dříve zakoupené a oblíbené produkty, případně nabídne slevy na míru ze zákaznického účtu. Otázkou pak zůstává, jak bezpečně jsou data uložena a zda nebude tímto způsobem možné se přihlásit na cizí účet například fotografií.

V prohlášení uvedl John Miller, CEO Cali Group, že jejich cílem je nahradit i běžné karty placením právě za pomoci skenu obličeje. Není to poprvé, co firma experimentuje s roboty a umělou inteligencí. Začátkem minulého roku započali s testováním robota, který dokáže sám smažit maso do burgerů.

Diskuze (4) Další článek: Detoxikace? Dost možná nejhorší způsob, jak začít nový rok!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,