AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

Společnost AMD představila technologii Mantle API pro nízkoúrovňový přístup k hardwaru grafiky, který lze využít pro vyšší výkon ve hrách, už v roce 2013 spolu s uvedením grafik Radeon R9.

Hlavní rozdíl po optimalizaci her samotnými vývojáři byl především v ulehčení procesoru, rozdíl byl tak znát především na sestavách se slabším procesorem. Podobnou technologii ale po dvou letech představilo i nové DirectX 12, které se na trhu objeví spolu s Windows 10.

AMD_Mantle_Logo.png

Na blogu AMD se tak objevilo vyjádření k budoucnosti API Mantle. Podle informací zůstává podpora pro stovku vývojářů, kteří technologii implementovali nebo na ní aktuálně vyvíjí hry (CryEngine, Nitrous Engine, Asura Engine, Battlefield Hardline a další). Pro ty ostatní je ale doporučováno se soustředit na DirectX 12 a GLnext, které podobnou funkci už také mají.

I když to vypadá jako pomalý konec, dle AMD se to týká především funkčnosti „Mantle 1.0“ a možná se do budoucna v podobném duchu dočkáme jiných funkcí, které v dané době DirectX 12 nebude podporovat.

 

 

Diskuze (22) Další článek: Islámský stát vyhrožuje smrtí zakladateli Twitteru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,